دوم دی مقابل اداره کل استان و آموزش و پرورش

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان برای پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح دوم دیماه ۱۴۰۰ به تجمع سراسری فراخوان داده است. این تجمعات در تهران والبرز مقابل سازمان برنامه و بودجه، در مراکز استانها مقابل اداره کل استان و در شهرستانها مقابل اداره آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. این فراخوان در اعتراض به مصوبه ناقص رتبه بندی و عدم اجرای آن توسط دولت، عدم اجرای لایحه همسان سازی بازنشستگان و بازداشت و دستگیری رسول بداقی عضو هیات مدیره کانون صنفی و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان و ادامه بازداشت معلمانی که در زندان هستند و امنیتی کردن مبارزاتشان، اعلام شده است.

معلمان، دانش آموزان و خانواده هایشان در شهرهای کردستان یک پای ثابت و همیشگی برای شرکت در تحصن، اعتصاب و تجمعات سراسری بوده اند.

دوم دی ماه با شرکت وسیع و گسترده در همه جا، مقابل اداره استان و آموزش و پرورش شهرستانها، می توان جلوه ای دیگر از همبستگی محکم و گسترده تری را برای دستیابی به مطالبات و آزادی تمامی معلمان زندانی رقم زد.

به حوزه های تحمیق مذهبی، خرافه و دیگر مراکز سرکوب بودجه های کلان با افزایش پنجاه درصدی اختصاص داده میشود اما معلمان شریف، بازنشستگان، کارگران و دیگر نیروهای کارکن جامعه زیر خط فقر و گرسنگی قرار داده شده اند. در روز دوم دی ماه با تجمعات وسیع، سراسری و ادامه این اعتراضات می توان و باید غوغایی بپا کرد که معلمان بازداشتی را آزاد و خواستهای معلمان را با قدرت هرچه تمام به مفتخوران اسلامی تحمیل کرد.

عبدل گلپریان

۳۰ آذر ۱۴۰۰

۲۱ دسامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …