دیدار امیر قطر با خامنه ای، از برجام تا گفتگو در باره “مسائل منطقه ای”

امیر قطر، روز پنج‌شنبه در دیدار با مقام‌های ایرانی از تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهانی حمایت کرد و راه‌حل مسائل کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن را گفت‌وگو دانست.

امیر قطر با خامنه ای دیدارکرده است. خامنه ای گفته مسائل سوریه و یمن «با گفت‌وگو قابل حل است» اما «گفت‌وگو نباید از موضع ضعف باشد، در حالی‌که طرف‌های مقابل یعنی عمدتاً آمریکا و دیگران به قدرت نظامی و مالی متکی هستند».وبسایت خامنه ای در گزارشی پیرامون دیدار امیر قطر و خامنه ای، بار دیگر تاکید کرده «راه حل مسائل کشورهای منطقه، از جمله سوریه عراق و یمن، گفت‌وگو است».

امیرنشین قطر تاکنون به عنوان یک میانجی روابط قطر با واشینگتن و تهران عمل کرده است.سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به تهران هم‌زمان است با سفر انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا؛ دیپلماتی که در مذاکرات متوقف‌شده وین نقش کلیدی در میانجی‌گری بین ایران و ایالات متحده بازی کرده است.

به‌گفته دیپلمات‌های غربی، آقای مورا درصدد است جمهوری اسلامی را متقاعد کند که متن نهایی توافق احیای برجام را بدون حذف نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا امضا کند و حل‌‌ و فصل این مسئله به آینده موکول شود. برگرفته از رادیو فردا و رویترز

اینرا هم بخوانید

گروسی: ایران تنها چند هفته با دستیابی به اورانیوم کافی برای ساخت بمب اتم فاصله دارد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به نزدیک‌شدن ایران به ساخت بمب هسته‌ای …