دیوارها را برچینید- مردم افغانستان را تنها نگذاریم! امیر توکلی

افغانستان وارد دوره جدیدی از حیاتش میشود، دست به دست شدن قدرت در پشت درهای بسته با مهندسی آمریکا و متحدین اش، مردم افغانستان و جهان را شوکه کرده است. اوباشان طالبان بدون هیچگونه مقاومتی شهرها و روستاها را یکی بعد از دیگری اشغال کرده اند. در طول چهل سال اخیر آمریکا و شرکایش دو بار افغانستان را به این جنایتکاران هدیه داده اند. یکبار در سالهای پایانی جنگ سرد در اواخر دهه نود میلادی و در مقابله با شوروی و امروز هم بدلیل بن بست و ورشکستگی حکومت دست سازشان در کابل.

امروز اوباشان طالبان با پیشرفته ترین تجهیزات جنگی و سلاح های مرگباری که آمریکا و کشورهای غربی برایشان بجا گذاشته اند، میلیونها نفر را در افغانستان به اسارت خود در آورده اند.

سخنان هیلاری کلینتون درباره چگونگی بوجود آوردن طالبان

https://www.youtube.com/watch?v=z3pK6n4-VtQ

آمریکا و متحدین اش و همچنین کشورهای مرتجع و جنایتکار منطقه نشان داده اند که دوستان مردم افغانستان نیستند. آنها طالبان را بوجود آوردند و به قدرت رسانند و یا با روسای قبایل، عشایر، ملایان و مرتجعین، حکومتی موزائیکی و ضد انسانی را بیست سال به مردم تحمیل کردند که حاصلی جز جنگ و جنایت، ویرانی، فقر و فساد و نابسامانی نداشته است. امروز هم بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست ویلیام برنز، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در کابل دیداری با ملا عبدالغنی برادر، معاون رهبری طالبان داشته است.

امروز اما شرایط سیاسی و اجتماعی افغانستان کاملا با گذشته متفاوت است، اوباشان طالبان همان زامبی های از گور برخاسته هستند و هیچ تغییری نکرده اند. اما مردم همان مردم بیست سال گذشته نیستند. طالبان را میشناسند، توده میلیونی مردم ضد طالبان هستند و هیچ توهمی به این جنایتکاران ندارند. زنان و جوانان از طالبان منزجرند و نمیخواهند همان آزادی های نیم بندی که داشتند را از دست بدهند.

از اولین روز ورود اوباشان طالبان به کابل، دختران جسور مقابلشان ایستادند. زنان علیه طالبان هستند.

مردم شرافتمند دنیا هم ساکت ننشسته اند و نگران اوضاع هستند. در شنبه ای که گذشت در چندین شهر بزرگ و کوچک اروپا از جمله، فرانکفورت، کلن، کاسل، استکهلم، مالمو و در هلند تجمعات شورانگیزی علیه طالبان برگزار شد. مردم فریاد میزدند امارات اسلامی نمیخواهیم، نمیخواهیم و از دولتها میخواستند که اوباشان طالبان را برسمیت نشناسند.

جهان باید به حمایت از مردم افغانستان برخیزد

هر کجا که هستیم، در هر کشوری که زندگی میکنیم وظیفه داریم که صدای مردم به اسارت درآمده افغانستان باشیم، باید به کمک زنان و دختران جوانی برویم که اولین قربانیان توحش طالبان هستند، باید به یاری فعالین اجتماعی برویم که طالبان به دنبال دستگیری شان است. باید به نهاد “زنان علیه طالبان” بپیوندیم و کاری برعهده بگیریم.

بیانیه زنان علیه طالبان – گفتگو با مینا احدی

دولتها در این شرایط خطیر چه میکنند؟

همه دولتها از آمریکا تا دولتهای اروپایی و تا جنایتکاران جمهوری اسلامی در این وضعیت بوجود آمده برای جامعه افغانستان مستقیما دخیلند و مسببین اصلی این اوضاع هستند. این دولتها نشان دادند که نماینده واقعی مردم و جامعه نیستند و سیاستهای ضدانسانی شان، میلیونها نفر را تحت تاثیر قرار داده است.


مردم در این شرایط سخت از ترس جنایتکاران طالبان ترجیح میدهند که افغانستان را ترک کنند اما این کاری بسیار سخت و خطرناکی است، صحنه هایی که از فرودگاه کابل به دنیا مخابره شد باورنکردنی و تکاندهنده بود، اولین باری بود که نه در فیلمهای هالیودی بلکه در فرودگاهی بین المللی میدیدیم که مردم برای فرار از طالبان به بالهای هواپیمای در حال حرکت آویزان شده بودند. کجایند آن سیاستمدارانی که این اوضاع وحشتناک را ایجاد کرده اند و امروز نظاره گرند. شرم بر شما!

دیوارها را برچینید، پناهندگی حق مردمی استکه خود شما آواره شان کرده اید!

مردم عادی، کودک، پیر و جوان این قربانیان طالبان با پای پیاده در مرزهای بین کشورها سرگردانند، در چند روز گذشته جمهوری اسلامی هزاران پناهجوی افغانستانی را به طالبان تحویل داده است و یا به افغانستان بازگردانده، کشورهای اروپایی هم با سیاستهای بسیار سختگیرانه علیه پناهجویان افغانستانی هستند. اما پناهجویانی که موفق شده اند خود را به مرزهای ترکیه، بلغارستان و یونان برسانند به دیوارهای بلندی برمیخورند که دولتها طی همین چند ماهه بر سر راهشان بنا کرده اند. بودجه صدها میلیون دلاری این دیوارها را اتحادیه اروپا پرداخت کرده تا مانع عبور آنها از ترکیه و یونان به کشورهای اروپایی شود.

دیواری بلند با سیم خاردار و خندق در مرز ایران با ترکیه

دیوار مرزی بین یونان و ترکیه

اما در طرف دیگر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، با برنامه ای جامع و سازماندهی وسیع، عملیاتی بزرگ را برای تخلیه هزاران نفر از شهروندان آمریکایی، نظامی و غیرنظامی از کابل آغاز کرده که همچنان با توافق با طالبان ادامه دارد، در این عملیات گسترده بیش از ۱۲۰ هواپیما و هلیکوپتر شرکت دارند که در تاریخ نیروهای نظامی آمریکا بی‌سابقه است.

ما همینجا از همه مردم میخواهیم که به کمک پناهجویان افغانستانی بشتابند، زندگی ما زیر سلطه دولتهای اسلامی نابود شده است، گوشه هایی از این همبستگی را در اعتراضات خیابانی در شهرهای قم، اصفهان و تهران و همینطور در شهرهای اروپایی دیده ایم. باید این همبستگی ها را گسترش دهیم. ما در کنار مردم افغانستان علیه طالبان هستیم، ما همسرنوشت هستیم. ما حکومت اسلامی نمیخواهیم، نمیخواهیم.

نگارنده: امیر توکلی

مطالب مرتبط:

علیه طالبان های حاکم بر تهران و کابل متحد شویم!

بازگشت زامبی های مسلح! آنها را باید به گورهایشان برگردانیم!

مرگ بر طالبان، چه در کابل چه تهران!

اینرا هم بخوانید

فنلاند و سوئد و تبلیغات جنگی! امیر توکلی

این روزها با تهاجم روسیه به اوکراین و خطر گسترش جنگ، نگرانیهای به حقی را …