روایت یک فعال مدنی از اعتراضات مردم فارسان در روزهای اخیر

متداد-گروه خبر: در هفته گذشته، اعتراضات مردم شهرستان فارسان از توابع استان چهارمحال بختیاری به رغم قطعی اینترنت در این منطقه، بازتاب گسترده‌ای در میان افکار عمومی به دنبال داشته و کماکان نیز، ادامه دارد.

یکی از فعالین مدنی چهارمحال بختیاری که خود از ساکنین شهرستان فارسان بوده در گفتگویی با امتداد، ضمن روایت اعتراضات مردم به وضعیت معیشتی و گرانی در روزهای اخیر، اظهار داشت: اعتراضات مردم شهرستان فارسان از حوالی ساعت 10 شب 23 اردیبهشت‌ماه در مرکز شهر(میدان امام خمینی) و خیابان شهید بهشتی آغاز شد و تا کنون هم به صورت جسته و گریخته و به رغم وضعیت حاکم بر شهر، همچنان ادامه دارد.

شعارهای معترضین در این اعتراضات، نوعا به مسائل معیشتی و اقتصادی متمرکز بود و در کنار باقی شعارها، مردم بیشتر نسبت به وضعیت معاش خود معترض بودند.

از حوالی ساعت 7 عصر همان روز(جمعه) به کسبه و مغازه‌ها، اطلاع داده شده بود که با توجه به آغاز اعتراضات، مغازه‌ها را ببندند تا از هرگونه آسیب احتمالی و سواستفاده جلوگیری شود.

شلیک گلوله مستقیم به معترضین در فارسان

حوالی ساعت 10 و 15 بود که نیروهای انتظامی و یگان ویژه در محل مستقر شده و بلافاصله با معترضین درگیر شدند. با تشدید این درگیری بین مردم و نیروهای انتظامی در ابتدا، معترضین تنها با استفاده از سنگ به دفاع از خود پرداخته و متاسفانه شاهد آن بودیم که اعتراضات در ادامه با شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی به شلیک گلوله مستقیم کشیده شد.

یک معترض دچار مرگ مغزی شده و در بیمارستان به سر می‌برد

در پی همین درگیری نیز، متاسفانه یک نفر که گلوله به سر او اصابت کرده در بخش آی‌سی‌یو و کما به سر برده و با مرگ مغزی، وضعیت بسیار وخیمی دارد. همچنین چند نفر نیز از ناحیه کتف و دیگر نقاط مورد جراحت قرار گرفتند که به بخش‌های درمانی منتقل شدند.

آنچه در روزهای اخیر، شاهد آن بودیم، این است که پوشش خبری درباره اعتراضات و اتفاقات رخ داده در فارسان صورت نگرفته و نهادهای حاکمیتی نیز، تنها دست به تکذیب برخی از خبرهای منتشر شده در فضای مجازی می‌زنند.

کما اینکه در روز قبل از اعتراضات فارسان نیز در جونقان، اعتراضاتی صورت گرفته و یکی از مراکز بسیج دچار حریق شد. ضمن اینکه در چند نقطه از شهرستان نیز، بازداشت برخی از افراد صورت گرفته که از وضعیت آن‌ها نیز اطلاعی نداریم.

جان باختن یک معترض در باباحیدر و عدم تحویل جنازه او به خانواده

همچنین در بخش باباحیدر نیز، اعتراضاتی صورت گرفته و متاسفانه به جان باختن یک تن از معترضین منجر شد که تا کنون از تحویل جنازه این فرد به خانواده او نیز، امتناع شده است.

قطعی کامل اینترنت فارسان در هفته جاری

اکنون هم جو امنیتی در سطح شهرستان حاکم بوده و نسبت به برپایی هرگونه تجمع نیز از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی، تهدیداتی منتشر می‌شود. همچنین از همان روز جمعه هفته گذشته، وضعیت اینترنت در شهرستان دچار قطعی کامل شده و به استثنا ایرانسل که یک یا دو روز، اینترنت ضعیفی به کاربران ارائه می‌کرد و البته شبکه اینترنت خانگی با وضعیت مشابه، الان دیگر شاهد قطعی کامل اینترنت در منطقه هستیم.

اینرا هم بخوانید

صدیقه وسمقی از رندان اوین: راحله راحمی‌پور «مبتلا به تومور مغزی» است

صدیقه وسمقی که در زندان اوین به سر می‌برد، در باره وضعیت راحله راحمی‌پور و …