روز فرمایشی- سفارشی زن در جمهوری اسلامی

روز یکشنبه سوم بهمن در تقویم جمهوری اسلامی روز زن نامگذاری شده است!

ابراهیم رئیسی به این مناسبت گفت: باید شرایط را برای طلاق توافقی سخت تر کنیم! در ادامه رئیسی، فاطمه دختر محمد، پیامبر مسلمانان را الگویی مناسب برای زنان معرفی کرده.

فاطمه زنی که عمر بسیار کوتاه خود را فقط صرف تولید فرزند و البته کمی هم نزاع بر سر اموالش کرده قرار است الگوی زنان پیشرو، مترقی و برابری طلب ایران شود. نامگذاری روز فاطمه به روز ” زن و مادر “، نشان دهنده عمق توهین و سرکوب زنان توسط رژیم اسلامی ست.

قوانین طلاق در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی به حدی مرتجعانه است که انسانها را مجبور به ماندن در یک رابطه ناخواسته و ناسالم می کند. ولی این قوانین به نظر شخص رئیسی به اندازه کافی متحجرانه نبوده و بنظر ایشان باید شرایط طلاق توافقی را سختر کرد و اجبار به ماندن در زندگیهای ناخواسته را ناگزیرتر. غافل از اینکه بالا رفتن امار خودکشی ها، قتلهای خانوادگی و فجایی از این قبیل ناشی از همین فشارها و مصائب و اجبار ماندن در رابطه های ناخواسته است .

قوانین اسلامی تماما نه فقط ضدزن بلکه ضد انسانی است و حق انتخاب آزادانه را در تمام شئون زندگی از انسانها می گیرد. زنان آزاده ایران در طی ۴۳ سال حکومت فاسد اسلامی هیچگاه قوانین زن ستیزانه رژیم اسلامی را نپذیرفتند و همیشه برای حقوق انسانیشان مطالبه گری کردند.

مندرج در ژورنال شماره ۱۶