ری شهری مُرد

محمد محمدی ری‌شهری، حاکم شرع منتخب خمینی در دهه ۶۰ و اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی درگذشت. او در دوران ریاست جمهوری خامنه ای، و نخست وزیری میرحسین موسوی وزیر اطلاعات شد. او از جمله حاکم شرع در شهرهای دزفول، رشت و گنبد کاووس بود .

خوشبختانه بسیاری از خوانندگان ما در آن دوران اعدامهای دستجمعی؛ در آن دوران دادگاه های یک دقیقه ای و گورهای بی نام نشانِ زندانیان سیاسی، هنوز بدنیا نیامده بودند و تجربه مستقیمی از آن سالهای سیاه ندارند. بعد از سرنگونی حکومت پهلوی، از کارخانه تا دانشگاه، از دورترین روستاها تا کلان شهرهای ایران، نبرد برای زندگی بهتر در جریان بود. تاریخ ایران از سال ۵۷ تا ۳۰ خرداد ۶۰، جدال علنی، رودر رو و خیابانی مردم با جمهوری اسلامی بود.

ری شهری در این بُرهه از زمان در راس ماشین سرکوب جمهوری اسلامی قرار گرفت. او یکی از اصلی ترین سازندگان این تاریخ غم بار و پُر وحشت است. ری شهری در همکاری نزدیک با خامنه ای و میر حسین موسوی، یکی از مخوفترین سازمان های اطلاعاتی تاریخ معاصر در جهان را رهبری کرد و جنایاتی آفرید که شنیدن آن لرزه به اندام انسان می اندازد.

ری شهر مُرد، اما جمهوری اسلامی هنوز سرنگون نشده است. جامعه شاهد دور جدیدی از حاد ترین و بنیانکن ترین مبارزه نسل جدیدی است که وسیعا و اجتماعا به میدان آمده اند تا کل این بساط حماقت، چپاول و جنایت را زیر و رو کنند.

سالی که نکوست از بهارش پیدا است!!؟

مندرج در ژورنال شماره ۶۵

اینرا هم بخوانید

وضع بدِ حجاب، وضع خوب بی‌حجابی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …