سخنى با كارگران و مردم آزاديخواه ايران

طبقه کارگر ایران در انقلاب ۵۷ نمایندگی نشد و تمام تلاش های پراكنده و غیر متشکل ما نه منجر به تثبیت یکسری اصلاحات در شرایط کار و زیست کارگران و مردم زحمتکش بلکه به اهرمى تبديل شد براى جابجایی قدرت از خاندان پهلوی به خاندان خمینی. در فضای نسبتاً باز سیاسی که در جریان آن انقلاب و حتی تا دو سال بعد از قیام بهمن ماه وجود داشت، اگر چه ما نتوانستیم خود را متشکل کنیم و خواسته‌های خود را زیر یک تشکیلات واحد پیگیری کنیم، ولى توانستیم مشروعیت نظام سرمایه‌داری را در افكار و انظار عمومی بی اعتبار کنیم، طوری که حکومت تازه بقدرت رسیده سرمایه داران، نه تنها جرأت نکرد خود را آشکارا مدافع نظام طبقاتی بنامد و معرفی کند بلکه خود را حکومت مستضعفان نامید، بر دست کارگر بوسه زد و خدا را هم کارگر معرفی کرد.

اکنون، ۴۰ سال بعد از انقلاب بسرقت رفته ۵۷, انقلاب دیگری در ایران شروع شده است. اينبار موقعیت و شرایط ما در مقايسه با آنچه که در سال ۵۷ داشتیم تفاوتهای اساسی كرده است. تفاوتهایی که دلالت بر قدرت طبقه ما و توان و امکان طبقه کارگر در رهبری انقلاب جاری، بدست گرفتن قدرت سياسى و ايجاد بهبودهاى اساسى در زندگى كارگران و اكثريت عظيم جامعه دارد. ما در این چهل سال، با وجود شرایط سخت و طاقت فرساى اقتصادی و سرکوب های وحشیانه از طرف حکومت اسلامی سرمایه داران، برای ساختن این نقطه قدرتها تلاش کرده ایم و موفقيتهايى را بدست آورده و تثبيت كرده ايم. اگر ما، در انقلاب ۵۷، رهبران كاردان و شناخته شده در سطح جامعه نداشتيم، امروز اين چهره ها را داريم. اگر در انقلاب ۵۷ ما امكان ظاهر شدن بشكل يك طبقه را نداشتيم، امروز طبقه كارگر در قامت رهبر انقلاب و مدعى قدرت و مدعى اداره جامعه ظهور كرده است. ا گر در انقلاب ۵۷ ما نتوانستيم حزبى را شكل بدهيم كه طبقه ما را در سياست نمايندگى كند، امروز چنين حزبى شكل گرفته است. حزب كمونيست كارگرى با افتخار پرچم نمايندگى طبقه كارگر را برافراشته و در تلاش شبانه روزى براى تحقق جامعه اى آزاد و برابر و انسانى است كه در آن به تقسيم جامعه به طبقات و به استثمار انسان از انسان پايان داده خواهد شد. اينبار امكان و احتمال پيروزى ما وجود دارد بشرطى كه از اين امكان به نحو احسن استفاده كنيم. بكار گيرى رهنود هاى حزب كمونيست كارگرى از طرف همه فعالان و رهبران جنبش كارگرى و همينطور فعالان و رهبران ساير جنبش هاى حق طلبانه اجتماعى شانس پيروزى ما را بدرجات زيادى بالا ميبرد. دريچه قدرت در ايران بروى طبقه ما باز است. ما ميتوانيم با بدست گرفتن قدرت سياسى و با به اجرا گذاشتن يكسرى اقدامت فورى جهت پايان دادن به فقر و نابرابرى جامعه را براى يك تحول عظيم اجتماعى جهت پايان دادن به استثمار و پايان دادن به تقسيم طبقاتى رهنمون شويم.

ما كارگران متشكل در حزب كمونيست كارگرى از همه كارگران و همه مردمى كه خواهان آزادى و برابرى در آن جامعه هستند ميخواهيم كه به حزب كمونيست كارگرى ملحق شوند. همچنين از ديگر كمونيستهايى، كه هنوز به امكان پيروزى طبقه كارگر در انقلاب جارى در شك بسر ميبرند، ميخواهيم كه ترس بى جهت از ”باز گشت حكومت شاه‟ را از سر بيرون كنند، و براى محكمتر كردن سد در مقابل دسيسه هاى رنگارنگ بورژوازى به حزب كمونيست كارگرى بپيوندند.

زنده باد آزادى!

زنده باد برابرى!

زنده باد حكومت كارگرى!

زنده باد حزب كمونيست كارگرى!

 

جليل جليلى ۱۵ فوريه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

بحثى در رابطه با مقوله انقلاب و انقلاب جارى در ايران- جلیل جلیلی

مقدمه: بحثهاى زياد و نظرات گوناگونى در مورد انقلاب، بويزه انقلاب جارى در ايران، در …