سرقت کابل برق – سرقت جان

داوود حاجی رحیمی مدیر حراست شرکت برق منطقه‌ای تهران اعلام کرد: «سرقت تجهیزات برقی در استان تهران ۵۰ درصد افزایش یافته است» (۶۴ کیلومتر)

انگار در عمق جنگلی وسیع و تاریک، در محاصر انواع جانوران درنده گرفتار آمده باشی و برای حفظ بقا با چنگ و دندان از موجودیت خود دفاع کنی. زندگی در ایران بی کم و کاست شبیه به این است.

هر روز یک نبرد دیگر برای بقاء. هر شب نگران از فردا. زنده ماندن در این جنگل وحشت، در این دریای طوفانی بزرگترین هنر زندگی است.

انگار یکی از بازیگران فیلم «هانگر گیم» باشی ( The Hunger Games) که حاکمین برای دلپذیر کردن ساعات فراغت زندگی خود، مردم را به جان هم انداخته اند.

در کشوری که دولت هیچ مسئولیتی در قبال زندگی شهروند ندارد. نه تامین بیمه، نه تامین مسکن، نه درمان رایگان و نه تامین حداقل دستمزد و دیگر امکانات زندگی که تضمین کننده یک زندگی انسانی باشد.

در این آشفته بازار سرمایه داری اسلامی که یک مشت قاتل زنجیره ای می دزدند و می خورند و غارت می کنند، بخشی از همین مردم زحمتکش که از فقر کارد به استخوانشان رسیده است مجبورند برای بقاء کابل برق و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و … سرقت کنند. مجرم واقعی، سارق واقعی و مقصر واقعی اسم دارد. جمهوری اسلامی.

در ورای این تصویر تیره یک روشنایی خیره کننده، یک امید به رهایی در جای جای ایران به چشم می خورد. عزم متحد مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی و ساختن یک دنیای بهتر.

مندرج در ژورنال شماره ۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اینرا هم بخوانید

خدا جایی زیر عبای صدیقی پنهان است– کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …