سفسطه آمریکا بر سر دوراهی پوتین – سپاه

آمریکا در صدد حذف سپاه از لیست گروه های تروریستی است. سخنگوی کاخ سفید گفته باید توجه کرد “وضعیت موجود، در هیچ زمینه‌ای، باعث امن‌تر شدن آمریکا نشده” و برعکس سپاه پاسداران “تقویت هم شده است”…

تقویت سپاه یعنی بلعیدن بخش بزرگتری از اقتصاد، تخصیص بودجه های بیشتر به آن و نفوذش در مراکز تصمیم گیری حکومتی در ایران.

سخنگوی کاخ سفید برای توجیه حذف سپاه از لیست گروه های تروریستی، قدرت گیری سپاه طی سالهای اخیر را به تروریستی اعلام کردن این گروه نظامی توسط آمریکا مربوط دانسته است. منطقش به زبان ساده اینست: حالا برعکسش را عمل می کنیم! خدا را چه دیدید، شاید با حذف سپاه از لیست گروه های تروریستی، سپاه تضعیف شود!

به احتمال زیاد سخنگوی کاخ سفید می داند منطقش ایراد دارد، ولی جنگ در اوکراین و تهیه انرژی، مسئله ای مهم برای بازار و تولید در اروپا ایجاد کرده است. کنار آمدن با سپاه آسان تر از کنار آمدن با پوتین است!

قدرت گیری سپاه اما دلیلش قرار گرفتن در لیست تروریستی آمریکا نیست! دلیلش خیزش های انقلابی مردم ایران و خطر مرگی است که حاکمیت از جانب مردم احساس می کند. به همین دلیل حکومت راه بقای خود را در ایجاد حکومتی تماما نظامی – امنیتی می بیند. سپاه مجری این طرح است. به این دلیل است که حکومت با هر مساله ای از محیط زیست گرفته تا بازار ارز و کارگران و معلمان را امنیتی-نظامی می کند.

سپاه چه در لیست تروریستی باشد چه نباشد دشمن شماره یک مردم ایران، سوریه، لبنان، فلسطین و افغانستان است.

مندرج در ژورنال شماره ۶۳

اینرا هم بخوانید

آيا بايد از خودمان شروع كنيم؟

 با پایان تعطیلات نوروزی ده ها هزار نفر درگیر و مصبیت زده از حوادث و …