شعارهاى فاشيستى و نژادپرستانه در استاديوم ورزشى تبريز

حمله ارتش ترکيه به منطقه کردنشين شمال سوريه يک اقدام فاشيستى، نژادپرستانه و ضد هر نوع ارزش انسانى است. برخى شعارهاى طرح شده از طرف تعدادى از تماشاگران بازى فوتبال بين تراکتورسازى و استقلال در روز جمعه ۱۰ آبان ماه، از جمله ”مرگ بر کرد‟، ترکيه، ترکيه، ترکيه‟ و همچنين بر افراشته شدن پرچم ترکيه در استاديوم نشانه حمايت اين جماعت  قليل و عقب مانده از فاشيسم و نژادپرستى و  نشانه ضديت شان با هر نوع مدرنيسم و ترقى خواهى و انسانيت و دستاوردهاى مترقى انسان قرن ۲۱ ام است.

اين شعارها و اين صدا ها نه صداى مردم آذربايجان بلکه صداى فاشيسم ترک است که با حمايت هم دولت فاشيست ترکيه و هم عوامل حکومت اسلامى و سپاه پاسداران در چنين تجمعاتى بلند ميشود.

مردم آذربايجان نبايد به اين فاشيستها ميدان بدهند، بايد عرصه را بر آنها تنگ کنند و اجازه ندهند که اين گرايش عقب مانده، که از طرف مزدوران هر دو حکومت ارتجاعى در منطقه باد زده ميشود، مردم آذربايجان را در انظار جهانيان مردمى عقب مانده و طرفدار فاشيسم معرفى کنند. اين لمپنها و پاسدار و بسيجىها بايد جواب مناسب خود را از مردم آذربايجان بگيرند. انتظار از مردم آذربايجان، بخصوص نسل جوان و مترقى، اين است که در استاديوم هاى ورزشى شعارهاى آزاديخواهانه و برابرى طلبانه سر دهند و نشان دهند که آنها نه با مرتجعين و فاششيستهاى حاکم بر ايران و ترکيه بلکه با آن مردم مترقى دنيا همصدا هستند که امروز، شنبه ۲ نوامبر برابر با ۱۱ آبان، در بسيارى از شهرهاى بزرگ جهان به خيابانها آمدند و حمله اردوغان به روژاوا را محکوم کردند.

اینرا هم بخوانید

بحثى در رابطه با مقوله انقلاب و انقلاب جارى در ايران- جلیل جلیلی

مقدمه: بحثهاى زياد و نظرات گوناگونى در مورد انقلاب، بويزه انقلاب جارى در ايران، در …