شمعی برای “مونا”

برای “مونا” (غزل) حیدری در نقاط مختلف شهر شمعی روشن کنیم به یاد او و به نشانه انزجار از زن کُشی و زن ستیزی.

روشنایی هر شمع ما یاد زنانی را زنده نگه می دارد که قربانی خشونت های “ناموسی” شده اند. با هر شمعی که روشن می کنید با صدای بلند بگوئید که قاتل واقعی “مونا”، “سجاد” نیست. درست است که “سجاد” او را به قتل رساند ولی قاتل او نظام اسلامی حاکم است که خود زن ستیز است و باعث و مسبب قتل زنهای بسیار.

“سجاد” پرورده نظامی مبتنی بر آپارتاید جنسی است که جنایت علیه زنان همیشه در دستور کارش بوده است. این نظام است که از سجاد قاتلی سنگدل و بی رحم ساخته است. این نظام ضد بشری اسلامی است که با قوانین تبعیض آمیز و زن ستیزانه اش، با دستگاه قضایی اش، با تبلیغات نفرت انگیزش علیه زنان، با پاداش دادن به مردانی که زنان را به دلیل دفاع از “ناموس” می کُشند، با اسید پاشی به صورت زنان بی حجاب، با مجازات زنان که سر به عصیان علیه بی حقوقی زده اند به زنان اعلان جنگ داده است. “سجاد” سرباز این جنگ کثیف علیه زنان در جامعه است. ژنرال های این جنگ اما خامنه ای ها و آیت الله هایی هستند که به مناسبت های مختلف فرمان قتل زنان را می دهند.

ما در این جنگ مغلوبه نیستیم. با سلاح بسیح و سازماندهی به جنبش دفاع از حق زن چنان نیرو بخشیم که زن منزلت خود بعنوان انسانی آزاد و برابر را پیدا کند.

مندرج در ژورنال شماره ۳۰

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …