اطلاعیه ۵- اعتراضات،خبر تکمیلی اعتصاب رانندگان بی آری تی و اعتراضات مردمی

اعتصاب امروز ۲۶ اردیبهشت کارگران و رانندگان بی آرتی شرکت واحد علیه وضع بد معیشتی و عدم افزایش دستمزدشان، حکومت را بشدت به هراس انداخته است. اعتصاب اتوبوسهای بی آرتی که روزانه یک میلیون ونیم مسافر را جا به جا میکنند انعکاس وسیعی در شهر تهران یافته است. در این روز در حالیکه زاکانی شهردار تهران حاضر به حضور در جمع کارگران نبود و میخواست که نماینده ای برای صحبت با  وی از سوی کارگران تعیین شود، کارگران اعتصابی یکصدا با شعار شهرداربیا اینجا خواستار پاسخگویی وی در جمع خود شده و او را وادار به حضور در تجمعشان کردند. به دلیل اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد  در این روز جابجایی مسافران با اتوبوس‌های نظامی انجام گردید. فضای تهران به شدت امنیتی است و  و مردم در شهر با خوشحالی از اعتصاب اتوبوس رانان صحبت میکردند و همه جا بحث از اعتصاب و ادامه اعتراض است.  خبرها از بازداشت چند تن از رانندگان و کارگران در پی حضور شهردار تهران در جمع رانندگان اعتصابی گزارش میدهند و از جمله وحید فریدونی در میان بازداشت شدگان است. از سوی دیگر  در حالیکه اعتصاب رانندگان بی آر تی فضای شهر تهران را  تحت تاثیر قرار داده است، امشب ۲۶ اردیبهشت، افرادی از سپاه در سامانه چهار در حال آموزش رانندگی هستند تا فردا بجای رانندگان شرکت واحد مسافران را جابجا کنند. رانندگان و کارگران بی آر تی بر ادمه اعتصاب خود تاکید دارند. 

همچنین گزارشات از ادامه  اعتراضات خیابانی در شهر کرد خبر میدهد. امشب در این شهر شماری از مردم و جوانان شهر کرد دختر و پسر در اعتراض به سونامی گرانی و فقر و بی تامینی برای ششمین شب متوالی به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در این شب محل بلوار کاشانی به محل درگیری جوانان با نیروهای سرکوب حکومت تبدیل شد.

در تهران نیز اعتراض شبانه جوانان علیه گرانی و وضع بد معیشتی در میدان ونک در  ایستگاه مترو آزادی و پایانه غرب تهران شکل گرفت.

در این شب درالیگودرز نیز  دختر جوانی بر روی سکو رفت و با آتش زدن عکس خامنه های اعتراض و خشم خود را فریاد زد.  کلیپ این حرکت اعتراضی انعکاس زیادی در مدیای اجتماعی پیدا کرده است.در شب گذشته ۲۵ اردیبهشت نیز جوانان الیگودرز به خیابان آمده و در جریان این حرکت اعتراضی موتور یکی از مامورین یگان ویژه به آتش کشیده شد.

بدینگونه در حالیکه اعتراضات در بخش های مختلف کارگری در اشکال اعتصاب و تجمعات سراسری گسترش می یابد مردم و جوانان به خیابان آمده و با فریاد مرگ بر دیکتاتور خشم و نفرت خود را علیه جهنم جمهوری اسلامی اعلام میکنند. بنا بر خبر در جریان این اعتراضات شماری از جوانان و مردم در شهرهای مختلف دستگیر شده اند. همین امروز نیز تعدادی از کارگران بی آر تی بازداشت شده اند. و هنوز تعدادی از معلمان بازداشتی در زندانند. این شرایط   کارزاری سراسری برای آزادی تمامی بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی را می طلبد. حزب کمونیست کارگری بر اتحاد جنبش های اجتماعی مختلف علیه سونامی گرانی، علیه سرکوبگری های حکومت و پایان دادن به جهنم جمهوری اسلامی تاکید میکند. آزادی فوری همه دستگیر شدگان را باید فریاد بزنیم.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶ مه ۲۰۲۲

tel:00447435562462

اینرا هم بخوانید

تمدید پنج ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

ایرنانوشت: تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال با در نظر گرفتن …