ظهور یک قدرت بزرگ اقتصادی در جهان

پورمحمدی: چهل سال دور زدن تحریم‌ها، ایران را به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل کرده است.

اظهار نظر پورمحمدی که پرونده قطوری در قتل عام زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ دارد و همچنین مدال وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری و وزیر کشور در دو دولت احمدی نژاد و حسن روحانی را بر سینه زده است تماشایی است.

از تحریم ها شروع کنیم. یک باند مافیایی دزد حکومتی داریم که با تحریم ها هزاران میلیون و بعضا میلیاردها دلار به جیب زده اند.

استاندارد داخلی همه تولیدات مصرفی و غذایی و دارویی را به قعر جدول استانداردهای بین المللی رسانده، طوری که اگر کودکی هم بخواهد آب نبات بخرد، سراغ نوع خارجی آن در بازار سیاه می رود. همچنین مرکز تهیه همه داروها، چه تقلبی و واقعی ناصرخسرو شده است. اعتیاد، تن فروشی و کارتون خوابی نیز از افتخارات این قدرت اقتصادی است.

اروپا به مدت حداقل ۳۰ سال به دلیل غیر بهداشتی بودن، هیچ مواد غذایی از ایران وارد نکرده است و محصولات غذایی تولید داخلی یکی پس از دیگری از کشورهای همسایه ایران نیز پس فرستاده می شود. در بررسی رتبه فساد اقتصادی، ایران در قعر جدول جهانی قرار دارد. یعنی فقط چند پله بهتر بعد از عراق و سوریه و یمن و دو – سه کشور دیگر.

از حق اما نباید گذشت. میوه این قدرت بزرگ اقتصادی، همه گیری فلاکت و فقر و گرسنگیِ است. این بساط دروغ و فساد و جنایت دوام نمی آورد.

مندرج در ژورنال شماره ۳۱

اینرا هم بخوانید

وضع بدِ حجاب، وضع خوب بی‌حجابی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …