عباس سماکار و اتهامی به این بزرگی!

عباس سماکار در صفحه فیس بوک رسمی اش پاراگرافی نوشته که قابل توجه هست. نوشته است: “دنیای غریبی ست! آیا یک “حزب کارگری” می‌تواند با پشتکار و جدیت به دفاع از موجودی به‌نام “معصومه علینژاد” بپردازد، ولی حتی یک اشاره هم به پشتیبانی از رزم پایدار سپیده قلیان، این مبارز سخت‌کوش جنبش کارگری نکند؟”

آیا او واقعا خبر ندارد که حزب کمونیست کارگری ده ها و صدها اعتراض و اعتصاب و کمپین در همین چند سال گذشته در حمایت از فعالین کارگری، از جمله در حمایت از سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، علی نجاتی، رضا شهابی و … داشته است؟ آیا عباس سماکار خبری از وجود و حضور  تلویزیون کانال جدید نداشته و ندارد که بخش بزرگی از برنامه هایش به کارزار دفاع از این فعالین و مبارزه برای آزادی این فعالین اختصاص دارد؟ آیا عباس سماکار واقعا چهار صفحه از ادبیات و متون کمونیسم کارگری را مطالعه کرده است؟ آیا عباس سماکار خبر دارد که ما اولین بار با کمپین دفاع از آزادی محمود صالحی، دفاع از فعالین کارگری دربند را تبدیل به یک نرم در میان سازمانها و نهادهای سیاسی اپوزیسیون کردیم؟

آیا عباس سماکار خبر دارد که بخاطر دفاع  روزمره حزب کمونیست کارگری از اسماعیل بخشی می خواستند به او اتهام عضویت در حزب کمونیست کارگری ببندند که ما را زیر فشار بیشتری بگذارند؟ حتما خبر دارد که رژیم اسلامی رسما اعلام کرده است که “حزب کمونیست کارگری  حزب گسترش اعتراضات است”!

من چند لینک کمپین، آکسیون و تظاهرات فعالین حزب و کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، که فعالین حزب کمونیست کارگری از فعالین اصلی آن هستند، فقط در مورد سپیده قلیان را از چند سال گذشته و برای نمونه و محترمانه در جواب عباس سماکار در بخش کامنتها گذاشتیم و توضیحات لازم را هم محترمانه نوشتم و انتظار داشتم علیرغم همه اختلافات ایشان این اشتباه و یا اتهامش را اگر پس نمی گیرد حداقل تصحیح کند؟!

چپهایی مثل عباس سماکار حق دارند از ما دلخور باشند که چرا ترور بختیار، فرخزاد و کاظم رجوی را هم محکوم کرده ایم. یا طرح دزدی و ربودن مسیح علینژاد و روح الله زم را محکوم کرده ایم. و یا ده ها کمپین برای نجات انسان هایی که این چپ ایدئولوژیک آنها را قبول ندارد و یا افراد غیر سیاسی ای چون کبری رجب پور و ریحانه جباری و شهلا جاهد و … گذاشته ایم. ولی این اتهام و جعل به ما نمی چسبد که ما مدافع فعالین کارگری نبوده ایم. لطفا یک جریان را به ما نشان دهید که یک دهم حزب کمونیست کارگری در این مورد فعال بوده است!

چپ های قدیمی سابقا حداقل این صداقت و جرات را داشتند که اگر به اشتباه خود پی می بردند و یا یکی اشتباهشان را نشان می داد رسما خود را تصحیح کرده و معذرت خواهی می کردند. ولی گویا کینه و بغض بخشی از چپ سنتی نسبت به کمونیسم و بخصوص حزب کمونیست کارگری به جایی رسیده که دروغ و اتهام جای خود را به منطق داده و هر چه اتهام و دروغ بزرگتر باشد برای کوبیدن طرف مقابل واجب و لازم است!

من جهت  نمونه چند لینکی که در کامنت های عباس سماکار گرامی گذاشته ام این جا هم می آورم تا بینندگان قضاوت کنند. 

تهیه شده در تلویزیون کانال جدید دادخواهی سپیده قلیان علیه زندان ، شکنجه و پخش مستند “طراحی سوخته” – مصاحبه با شیوا محبوبی

 صحبت های شیوا محبوبی سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در مورد بازداشت مجدد سپیده قلیان 

 کلن شنبه اول دسامبر ٢٠١٨ تجمع برای آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان

صحبت های جمشید هادیان در پلازای ایرانیان روز پنجشنبه ۲۴ ژانویه علیه شکنجه و مستند سازی رژیم در ایران و در دفاع از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، علی نجاتی و دیگر زندانیان سیاسی

 فیلمی از چادر حمایت از سپیده قلیان در تورنتو پلازای ایرانیان جمعه ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹

 در حمایت از سپیده قلیان و مردم مبارز اصفهان؛ یکشنبه ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ و ۷ آذر ۱۴۰۰، تورنتو پلازای ایرانیان

کل برنامه

بابک یزدی از حزب کمونیست کارگری

صدف کورش نیا از کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و هدی کریمی از طرف انقلاب زنانه

در ضمن برای سقوط تا این حد انسان های سابقا مبارزی چون عباس سماکار هم بسیار متاسفم!

۶ دسامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

آغاز اخراج وابستگان جمهوری اسلامی از کانادا- بابک یزدی

اخیراً دولت لیبرال سیاست‌های جدی‌تری علیه رژیم اسلامی ایران و مقامات و وابستگان آن از …