فاجعه انسانی اشغال اکراین و بی‌دردان خوشبخت

هرگز در زندگی سیاسیم “تحلیلگران” به اصطلاح بیطرف، بی‌مایه، بیکار و ول‌معطل رادوست نداشته‌ام مخصوصا عده‌ای که ترجیح داده‌اند که به ابزارهای اسقاطی بجامانده درجنگ طبقاتی تبدیل شوند.

اما در این میان تحلیلگران ظاهراً بیطرف تازه بدوران رسیده‌های ضد کمونیسم کارگری از همه مضحک‌تراند.

گویا هیچ راهی برای “تحلیل!” کردن و تعین موضع سیاسی‌ جز اتهام زنی، در‌غگویی وتردستی علیه حزب کمونیست کارگری ندارند!

عزم جزم کرده‌اندکه تحلیلاً و عملاً در کنار ترندهای سیاسی شفاف، صادق و جان برکفی مثلروس‌و فیلهای توده‌ای و اکثریتی، حکومت اسلامی، بشار اسد و پوتین قرار بگیرید و درجبهه آنتی‌امپریالیستها جا خوش کنند؟

چشم بر واقعیات میبندند، مخاطب را مثل خودشان نادان فرض میگیرند، فرق دوغ و دوشابرا نمی‌دانند! مهاجم و قاتل را نمی‌بینند، خانه خرابی مردم و آوارگی را، صدای انفجار وضجه کودکان را نمی‌شنوند، کر شده‌اند، برسر وجدانشان حجاب سیاه میکشند، حتی کیهان شریعتمداری نمی‌خوانند و در عالم خیل و تحلیل قرون وسطی‌ای و مذهبی خدا وشیطانشان را چینش میکنند و در عصر رسانه‌ای، یاوه میبافند، دروغ میگویند، تحلیل‌‌میکنند و از زیر دستمال چرکشان از پرنده چغندر ظاهر میکنند و پیروزمندانه لبخند فتح تحویل هم میدهند.

در جبهه دیگر برعکس تحلیلگران رسانه‌ای و افکار ساز به دنب ناتو آویزان میشوند، تاج صلح بر سر جلاد میگذارند بزکش میکنند تا افغانستان طالبان و عراق شیعه را بزک کنند،دوست و دشمن میفروشند و بدنبال متحد در خون‌زارهای افغانستان و سوریه و یمن آزادی ودمکراسی را آدرس میکنند ویرانه‌های غرقه در خون را کاخ دمکراسی مینمایانند، بودجه‌های سرسام‌آور نظامی تصویب میکنند! و بازهم بجان مردم می‌افتند.

راه ساده است بله!

یک تحلیل چرند صادر کنید، یک مشت فاکت دلبخواهی درست کنید به انسانیت، به آزادی، بهحق انتخاب به کمترین ارزشهای انسانی “تی پا” بزنید و جنایت را معقول جا بزنید.

راه برای عده‌ای دیگر از درماندگان ساده‌تر است به حزب کمونیست کارگری تعرض کنید، دروغ ببافید و سفت و محکم در کنار جبهه توده‌ای‌ها و آنتی امپریالیست‌هایی متحد رژیم اسلامی و اسد جا خوش کنید! و حقیرانه تحلیل صادر کنید در کنج انزوا و امنیت سر به بالین بگذارید.

این سرنوشت رقت‌باری ایست که برای خودتان ساخته‌اید

جنگ اکراین هر نتیجه‌ مبهمی که داشته باشد این نتیجه شفاف را تا هنوز بجا گذاشت که تکلیف این “تحلیلگران” بیکار و “روده دراز” را روشن کرده است. حضور حقیرانه در جبهه ضدانسانی اما بد سابقه حزب توده و اکثریت! مبارکتان باد! خجالت نکشید!

انتظار بیشتری از اینها نیست بگذاریم در یک کنج خلوت بسات شامورته‌ بازیشان را پهن کنند، دنیای برای همه جا دارد.

دیوارنویسی‌ در دوبلین پایتخت ایرلند

اینرا هم بخوانید

“فرقه_ پهلویهه” و انقلاب “زن، زندگی، آزادی”

حکومت سیاه اسلامی در چنبره انقلابی عمیق و اجتماعی دست‌ و پا میزند و با …