حزب کمونیست کارگری: فراخوان معلمان برای تجمع در روز جهانی کارگر و هفته معلم

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان به تجمع سراسری در روز اول مه روز جهانی کارگر و هفته معلم فراخوان داده است. خطاب این فراخوان به معلمان در سطح سراسری و خانواده های دانش آموزان است.

در بخشی از این بیانیه شورای هماهنگی با تبریک روز جهانی کارگر مینویسد:” همکاران عزیز! با توجه به اینکه هنوز مطالبات ما محقق نشده، شورای هماهنگی به تجمع سراسری در روز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت در سراسر ایران فراخوان می‌دهد.”. در ادامه بیانیه میگوید:” از آنجایی که این روز مصادف با اول ماه می و روز جهانی‌ کارگر است و اکثریت والدین دانش‌آموزان ما کارگران و زحمتکشان هستند و مطالبات معلمان مانند آموزش رایگان و باکیفیت، افزایش حقوق بالای خط فقر ، حق تجمع و تشکل‌یابی و حق فعالیت آزادانه و آزادی معلمان و کارگران با سایر اقشار کارگری مشترک است، شورای هماهنگی ضمن تبریک اول ماه می به کارگران شریف جهان و ایران و دفاع از مطالبات و حق اعتراض کارگران، از والدین دانش‌آموزان خود می‌خواهیم برای تحقق مطالبات خود و دفاع از اصل آموزش رایگان و باکیفیت از مطالبات معلمان که بخشی از مطالبات اکثریت جامعه است حمایت نمایند و صحنه‌ واقعی از اتحاد فرهنگیان و سایر اقشار اجتماعی را رقم بزنند. امیدواریم که سایه اتحاد عمل زمینه همبستگی بیشتر بین تمام اقشار جامعه برای تحقق حاکمیت مردم ، دموکراسی، آزادی، برابری، رفاه و شادی فراهم گردد.”

تجمعات معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر در تهران مقابل مجلس اسلامی و در مراکز استان‌ها و شهرستانها مقابل ادارات کل آموزش و پرورش و ادارات آن در ساعت ده صبح ۱۱ اردیبهشت برگزار خواهند شد.

در این بیانیه همچنین با اشاره به روز معلم در ۱۲ اردیبهشت چنین آمده است:” همانطور که می‌دانید ۱۲ اردیبهشت سال‌روز جان باختن ابوالحسن خانعلی به دست نیروهای سرکوبگر در سال ۱۳۴۰ است. از آن زمان این تاریخ به صورت غیررسمی روز معلم نام گرفت. در دهه هشتاد کانون‌ها و انجمن‌های صنفی با احیای نام ابوالحسن خانعلی، روز معلم را به این مناسبت ثبت نمودند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هفته معلم را به تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته تبریک و شادباش می‌گوید و یاد و خاطره خانعلی و تمام معلمان جانباخته راه آموزش و آزادگی و برابری را گرامی می‌دارد”.

این چنین است که معلمان از اعتراضات گسترده خود در روز جهانی کارگر و متعاقب آن در هفته معلم جهت پیگیری مطالبات خود خبر میدهند. اعتراض معلمان، اعتراض بازنشستگان به فقر، به تبعیض و نابرابری، به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش و محرومیت کودکان از حق تحصیل رایگان و با کیفیت و غیر ایدئولوژیک، به دزدی ها و اختلاس ها و به سرکوبگری های حکومت است. خواستهای معلمان خواستهای همه مردم است. امروز معلمان بطور واقعی به حلقه اتصال اعتراضات بخش های مختلف جامعه به یکدیگر تبدیل شده اند. از فراخوان معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر که مربوط به همه مردم است باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد و این روز را به یک روز اعتراض سراسری تبدیل نمود. گفتنی است که بازنشستگان نیز بر ادامه یکشنبه های اعتراض خود تاکید داشته و روز جهانی کارگر یکی دیگر از یکشنبه های اعتراض آنان خواهد بود. معلمان، بازنشستگان بخش های معترض و رزمنده جامعه هستند و مبارزاتشان شایسته وسیعترین حمایت ها است و باید مورد حمایت همه جامعه قرار گیرند. دست در دست هم روز جهانی کارگر را گرامی بداریم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳ آپریل ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

 مقام آمریکایی: اسرائیل به «پدافند هوایی محافظ تأسیسات نطنز» شلیک کرده است

شبکه ای‌بی‌سی نیوز شامگاه جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت اسرائیل در «واکنش …