قطر: شرایط «غیر واقع‌بینانه» کشورهای عربی را بررسی می‌کنیم

وزارت خارجه قطر در اولین واکنش به درخواست رسمی عربستان و متحدانش این شروط را «غیر واقع‌بینانه» نامیده و گفته پس از بررسی، پاسخ این کشورها را رسما خواهد داد.

وزارت خارجه بامداد شنبه ۳ تیر در بیانیه ای اعلام کرد لیست شروط کشورهای عربی جهت برقراری مجدد روابط را بررسی خواهد کرد و پاسخ می دهد.

جمعه نماینده کویت شروط ۱۳ گانه عربستان، مصر، امارات و بحرین را اعلام کرد که در صدر آنها خواستار قطع ارتباط قطر با ایران و ترکیه و بستن شبکه الجزیره شده اند.

شروط این کشورها بعد از قطع رابطه این چهار کشور با قطر از ۱۵ خرداد مطرح شده است.

روز جمعه ۲ تیر، وال استریت نوشت،‌ در سند سیزده ماده ای که مقام های کویتی به دوحه ارائه داده اند از قطر خواسته شده است طی ده روز بپذیرد روابط دیپلماتیک اش با ایران را تقلیل داده، عوامل شبکه اقتصادی سپاه پاسداران را از قطر اخراج کرده، ارتباطش با اخوان المسلمین و حزب الله را قطع و شبکه خبری دولتی الجزیره را تعطیل کند و به حضور نظامی ترکیه در خاک آن کشور پایان بدهد.

درخواست ها از قطر شامل پرداخت غرامت و ارائه اطلاعات درباره تمام گروه های اپوزیسیون مورد حمایت دوحه است. اما کشورهای درخواست کننده روشن نکرده اند اگر قطر درخواست شان را نپذیرد چه مجازاتی در انتظارش خواهد بود.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

کاظم صدیقی می‌خواست ملک بهزیستی را هم ضمیمه حوزه علمیه خود کند

عصر ایران:کاظم صدیقی می‌خواست ملک بهزیستی را هم ضمیمه حوزه علمیه خود کند. شیخ او …