كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى:زنده باد اتحاد كارگران مخابرات آذربايجان غربى!

کارگرانى كه بخاطر اعتراض به پايين بودن سطح دستمزدها و عدم اجرائى شدن طرح طبقه بندى مشاغل در شركت مخابرات شهرستان خوی  مورد غضب كارفرما قرار گرفته بودند، از طرف ديگر همكاران خود در سطح استان آذربايجان غربى مورد حمايت و پشتيبانى قرار گرفتند.

تعداد٤٠ نفر از كارگران مخابرات شهرستان خوی كه در اعتراض به تضییع حق و حقوق خود به اقداماتى، از جمله مراجعه به مراجع رسمى، دست زده بودند، روز ٥ دى ماه بوسيله حراست شركت از وارد شدن به محل كارشان باز داشته ميشوند. كارفرماى شركت بجاى به اجرا گذاشتن طرح طبقه بندى مشاغل و پرداخت ۱۵۰ الی ۸۵۰ میلیون ریالی از بابت مابه‌التفاوت عدم اجرای این طرح در حق کارگران، شروع به تهديد آنها و خط و نشان كشيدن عليه كارگرانى ميكند كه به تضعيق حقوق خود اعتراض كرده بودند. پیمانکار مربوطه حتى تمدید قرارداد اين كارگران را مشروط بر اعلام رضایت و تعهد محضری كارگران شاکی ميكند. در واقع از كارگران خواسته ميشود كه از اعتراض خود عقب نشينى كنند و شكايت خود را پس بگيرند. لازم به اشاره است كه  ١٥ نفر از كارگران مخابرات قره ضياالدين هم دراين اعتراض شركت داشته اند.

 در ادامه اعتراض كارگران، فشار حمايت گسترده ديگر همكاران و احتمال گسترش اعتراض در سطح استان، ″ انجمن صنفی کارکنان پیمانکار مخابرات منطقه آذربایجان غربی‶ بتاريخ ٧ ديماه بيانىه اى صادر ميكند و خواست كارگران را مورد حمايت قرار ميدهد.

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى از خواست كارگران شركت مخابرات شهرستان خوى و قره ضياالدين حمايت ميكند. لازم است همه كارگرانى كه از ورودشان به شركت ممانعت بعمل آمده است، بطور متحد و يكپارچه به اعتراض برحق خود ادامه دهند، خانواده هاى خود را در پيشبرد اعتراضات خود شريك كنند و ديگر همكاران خود را به حمايت فرابخوانند.  لازم است كه همكاران اين كارگران در شهرستان خوى و قره ضياالدين و همينطور در ديگر شهرهاى آذربايجان بشكل علنى و گسترده، از جمله تشكيل مجامع عمومى و همنظرى در اين رابطه و يا برپايى تجمعات اعتراضى در مقابل ادارات مربوطه، به حمايت از هكماران خود ادامه دهند. عدم پرداخت مطالبات كارگران و جلوگيرى از ورود آنها به محل كارشان يك توهين و بى حرمتى به همه كارگران است.

خط و نشان كشيدن شركت  مخابرات عليه کارکنان بايد با پاسخ قاطعانه و متحدانه همه كارگران جواب بگيرد.

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى

٢٩ دسامبر ٢٠٢١، ٨ دى ١٤٠٠

اینرا هم بخوانید

بیانیه شورای بازنشستگان ایران:جنگ علیه زنان، اعلان جنگ علیه زندگی و آزادی ست !

چند روزی است که خیابانها و میادین شهرهای بزرگ بویژه تهران به صحنه های جنگ …