محورهای مورد تاکید برای اول مه

۱- اول مه را به سرآغاز شکل گرفتن اعتراضات متحد بخش های مختلف کارگری و کل جامعه حول خواستها و اعتراضات سراسری تبدیل کنیم. فراخوان مشترک بخش های مختلف کارگری و دیگر بخش های معترض در سطح جامعه با قطعنامه ها و بیانیه های مشترک در گرامیداشت روز جهانی کارگر گامی در این جهت است. اول مه میتواند به یک روز قدرت نمایی سراسری علیه بختک جمهوری اسلامی در این آغاز سال تبدیل شود .

۲- تحرک مبارزاتی در محیط های کارگری و مشخصا مراکزنفتی و مجتمع های بزرگ، اعتراضات معلمان، تجمعات سریالی بازنشستگان، از جمله اولتیماتوم های بخش های مختلف کارگری چون کارگران پیمانی نفت، معلمان، بازنشستگان، و بخش هایی چون کارگران راه آهن و در کنار همه اینها جنبش افزایش دستمزدها در کنار جنبش قدرتمند دادخواهی، جنبش نوین زن، جنبش دفاع از حقوق کودکان، جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی، جنبش علیه اعدام، جنبش علیه تخریب محیط زیست، همه و همه میتوانند بستر اصلی شکل دادن به یک اول مه قدرتمند و سراسری باشند و زمینه برای چنین اتفاق شورانگیزی کاملا مهیا است.

۳- اول مه را با برپایی تجمعات و مراسم ویژه روز جهانی کارگر به روز تعطیلی عمومی تبدیل کنیم. با توجه به تجربه تجمعات بزرگ و سراسری معلمان در سطح سراسری، تجربه یکشنبه های اعتراض و اعتراضات هر روزه کارگری در شهرهای مختلف با جمع شدن همه این نیروها میتوان به تدارک برگزاری تجمعات سراسری روز جهانی کارگر رفت و هر چه با شکوه تر این روز را گرامیداشت. در هر کجا و هر بخشی از کارگران میتوانند به سهم خود برای برگزاری مراسم اول ماه مه تدارک ببییند و بدینگونه نقشی در سراسری شدن این روز جهانی داشته باشند.

۴-از هم اکنون باید گفتمان برگزاری اول ماه را بعنوان یک روز مهم اعتراض در تمام محیط های کاری از جمله در تمام کارخانجات، بیمارستانها، دانشگاهها، در میان معلمان و کارکنان بیمارستان ها و در همه جا به راه انداخت و با ابتکارات مختلف به استقبالش رفت. بنر گرامیداشت اول ماه مه، روز جهانی کارگر باید زینت بخش سر در همه کارخانجات و مراکز کاری باشد.

۵- اول ماه مه فرصتی است که کارگران در تمام مراکز میتوانند خواستهای اعتراضی خود را بصورت بیانیه ویژه این روز اعلام کنند و علاوه بر تجمعات در خیابان، در محیط کار خود نیز این روز جهانی را گرامی بدارند. بنر های روز جهانی کارگر باید بر سر در همه مراکز کارگری و همه جا بدرخشد.

۶- مراکز نفتی و موسسات وابسته به آن، کارخانجات و مجتمع های بزرگی چون نیشکر هفت تپه، فولاد اهواز، معادن، ایران خودرو، همه و همه از جمله مراکزی هستند که انتظار میرود که به کانون های داغ برگزاری اول ماه مه تبدیل باشند.

۷- روز جهانی کارگر، روز فقط کارگران نیست. روز همه مردم است . گرامیداشت این روز را باید به گفتمان طیف های وسیع و مختلفی از مردم و موضوع بحث در میان همه خانواده و مردم در محل و بر سر کار تبدیل کرد. از جمله مادران دادخواه، زندانیان سیاسی، فعالین حقوق زن، فعالین محیط زیست و حقوق کودک و دانشجویان میتوانند نقش مهمی در گرامیداشت روز جهانی کارگر داشته باشند.

۸. برگزاری مراسم های آن لاین به مناسبت روز جهانی کارگر و فراخوان به همه مردم به شرکت در آنها، پیام های صوتی- تصویری کوتاه در گرامیداشت روز جهانی کارگر از سوی این کارگران، انتشار بیانیه ها و قطعنامه های مشترک از سوی کارگران و همه این بخش ها، اشکال مختلف حضور وسیع همه بخش های جامعه در گرامیداشت این روز بزرگ جهانی است.

۹- معلمان میتوانند یکی از تجمعات سراسری و بازنشستگان یکی از تجمعات زنجیره ای خود را در روز جهانی کارگر برگزار کنند و همه بخش های مختلف کارگری، معلمان، پرستاران، و نیز دانشجویان و بخش های دیگر در آن شرکت وسیع داشته باشند.

۱۰– قطعنامه ها و بیانیه های مشترک کارگری نمایشگر صف متحد مبارزاتی بخش های مختلف کارگری و مردم معترض در سطح جامعه و شکلی از قدرتمنایی کارگری در اول ماه مه است. باید تلاش کرد که بخش های مختلف طبقه کارگر از جمله معلمان، پرستاران، بازنشستگان و نیز بخش های مختلف جامعه از جمله دانشجویان، نهادهای مختلف دفاع از حقوق زن، حقوق کودک، محیط زیستی و فعالین اجتماعی را به حمایت از قطعنامه های ویژه اول ماه مه جلب کنند. ترجمه انگلیسی قطعنامه ها را به اتحادیه های کارگری فرستاد و خواستار حمایت شد.

۱۱-گروههای مختلف مبارزاتی معلمان، بازنشستگان و تشکلهای کارگری ونیز دانشجویی و فعالین جنبش رهای زن در مدیای اجتماعی در روز اول مه باید رنگ این روز را بگیرد و در آنها قطعنامه ها ، بیانیه ها و پیام های روز جهانی کارگر و اخبار برگزاری این روز از جاهای مختلف به نمایش درآید.

۱۲- تهیه پوسترهای ویژه اول ماه مه، نوشتن خواستها بر روی پوسترهای مختلف با هشتگ زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگری و ارسال زنجیره ای آن به ارتباطات اجتماعی خود یک شکلی از فراگیر کردن گرامیداشت روز جهانی کارگر است.

۱۳- ارائه نمایشگاهی از عکس های مبارزات کارگری بصورت آن لاینی، یک ابتکار جالب برای گرامیداشت اول ماه مه روز جهانی کارگر است. از جمله بازنشستگان، معلمان، کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران نفت میتوانند بصورتی کلیپی تصویری صحنه های درخشان مبارزات خود را به مناسبت روز جهانی کارگر در مدیای اجتماعی ارائه دهند.

-پخش شیرینی و شکلات به مناسبت روزجهانی کارگر و جشن گرفتن آن در تمام محلات و در پارک ها و برافراشتن بنر گرامیداشت این روز در همه جا یک شکل توده ای و اجتماعی برگزاری روز جهانی کارگر است. همچنین میتوان اول مه را در مترو ها و اماکن عمومی مختلف جشن گرفت و با پخش شیرینی این روز را به همه شادباش گفت و صحبتی کوتاه در مورد این روز اعتراض جهانی داشت.

– دانشجویان یک نیروی مهم برگزاری روز جهانی کارگری هستند و از هم اکنون تدارکش را ببینند و در همراهی با بخش های مختلف کارگری و کل جامعه نقش آفرین باشند.

– برگزاری کنفرانس هایی در تدارک روز جهانی کارگر و برنامه ویژه روز جهانی کارگر در کلاب هاس ها و در گروههای مدیای اجتماعی. فراخواندن بخش های مختلف جامعه به این کنفرانس ها به عنوان ظرفی برای متحد شدن و هم سخن بودن ابزار دیگری برای اجتماعی برگزار کردن روز جهانی کارگر است.

-پیام های کوتاه از سوی کارگران، فعالین و رهبرانی کارگری و نیز از سوی بخش های مختلف جامعه و پخش آن در سطح مدیای اجتماعی یک گام مهم در برگزاری یک اول مه توده ای و اجتماعی است.

-گذاشتن برنامه های اجرای موزیک و تئاتر در کنار خیابان یک شکل زیبای برگزاری روز جهانی کارگر میتواند باشد. برجسته کردن موضوع کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و خواست آزادی آنها

– با نوشتن شعار فضای محلات و شهرها را باید به رنگ اعتراضی روز جهانی اول ماه مه در آوریم

– به راه انداختن طوفانهای تویتری و پمپاژ شعارهای اعتراضی و خواستها به مناسبت این روز. تدارک هشتک های ویژه اول مه و تهیه پست های مناسب برای این هشتک ها و پمپاژ درمدیای اجتماعی یک شکل موثر گفتمان سازی حول روز جهانی کارگر است.

-از همه فعالیت ها فیلم وعکس تهیه کنید و برای ما بفرستید

گرامی باد اول ماه مه، روزجهانی کارگر

هفت فروردین ۱۴۰۱

اینرا هم بخوانید

واگذاری باغ ازگل به کاظم صدیقی در دوره شهرداری احمدی نژاد

وب سایت اکوایران نوشت: بررسی گزارش تحقیق و تفحص از املاک شهرداری تهران که در …