معلمان در پیشاپیش یک جامعه بپاخاسته!

“آموزش رایگان، لغو خصوصی سازی اولویت ماست”

پلاکارد معلمان معترض در مریوان

این دو اولویت بیانگر جامعیت و عمق انسانی و رادیکال مبارزه جاری معلمان است. آموزش رایگان و لغو خصوص سازی مدارس! این اهداف است که به اعتصاب و تحصن و تجمعات گسترده معلمان که سراسر ایران را فراگرفته است چهره ای سیاسی و اجتماعی میدهد. این خواستها صدای فریاد جامعه علیه کار و کسب چپاولگرانه ای که حکومت از سیستم آموزشی ساخته است را منعکس میکند. خواستهای دیگر معلمان نظیر امنیت شغلی، پایان دادن به غارت صندوق ذخیره فرهنگیان، آزادی بازداشت شدگان و پایان پرونده سازی علیه معلمان معترض نیز خصلتی فراگیر دارد. جنبش کارگری و جنبش دادخواهی و جنبش آزادی زندانیان سیاسی نیز پرچم همین خواستها را برافراشته اند.

در قطعنامه پایانی اعتصاب و تحصن روز ١٠ بهمن آمده است: “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران.. بر عهد خود با معلمان وفادار است و فعالان صنفی برای تحقق عدالت و آزادی حاضر به پرداخت هزینه هستند تا به جامعه و دانش‌آموزان خود درس حق‌طلبی بدهند”.

عدالت و آزادی! این پرچم انقلاب ٥٧ است که امروز بوسیله معلمان آزاده و مبارز دوباره برافراشته شده است. جامعه در آستانه انقلاب زیر رو کننده ای است. انقلابی که ما معلمان و پرستاران و کارگران و دادخواهان و بازنشستگان و زنان و جوانان و زندانیان سیاسی دست اندر کار تدارک آن هستیم. این بار هیچ نیروئی نخواهد توانست انقلاب مان برای تحقق آزادی و عدالت و رفاه را بدزدد. حزب کمونیست کارگری این را تضمین میکند!

مندرج در ژورنال شماره ۲۳

اینرا هم بخوانید

سقوط آزاد ریال و سقوط آزاد رژیم – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …