مورا در بازگشت از تهران در آلمان بازداشت موقت شد. وی قبلا خواستاز آزادی جلالی شده بود

انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین گفته است در سفرش به تهران از مقامات ایرانی خواسته تا اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی شهروند دو تابعیتی ایرانی – سوئدی را متوقف کنند و “خواستار آزادی او به دلایل بشردوستانه” شده است.

انریکه مورا، هماهنگ کننده ارشد اروپا در مذاکرات وین در حساب توییترش نوشت که در هنگام بازگشت از تهران در فرودگاه فرانکفورت آلمان توسط پلیس این کشور بازداشت شده است.

آقای مورا نوشته با وجود داشتن پاسپورت دیپلماتیک اسپانیا، گذرنامه و موبایلش ضبط شده بود.

وی گفته که در مسیر سفر از تهران به بروکسل در شهر فرانکفورت توقف داشته که این اتفاق برایش افتاده است.به نوشته وی “هیچ توضیحی” در خصوص این اقدام به وی داده نشده در حالیکه وی “یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی” بوده است.

وی در توییت دیگری ساعتی پس از اعلام بازداشت نوشت، که “اکنون به همراه دو همکارم، سفیر اتحادیه اروپا در دفتر سازمان ملل در وین و رئیس گروه ویژه ایران آزاد شده‌اند”.آقای مورا می‌گوید که در زمان بازداشت وی و همکارانش را در محل‌های جدا از یکدیگر نگهداشته بودند و عدم پاسخگویی در خصوص بازداشت شان را “نقض کنوانسیون وین” خوانده است.

مورا می‌گوید که در زمان بازداشت وی و همکارانش را در محل‌های جدا از یکدیگر نگهداشته بودند و عدم پاسخگویی در خصوص بازداشت شان را “نقض کنوانسیون وین” خوانده است.

اینرا هم بخوانید

گروه هفت: اسرائیل و جمهوری اسلامی از تشدید تنش بیشتر خودداری کنند

وزیران امور خارجه گروه هفت روز جمعه به دنبال حملات منتسب به اسرائیل در داخل …