نبرد اضداد در ایران

سازمان شفافیت بین‌الملل درباره شاخص ادراک فساد در سال ۲۰۲۱:«ایران یکی از فاسدترین کشورها حتی در منطقه به شمار می‌رود. عراق، ترکمنستان،افغانستان، سوریه و یمن بدتر از ایران اند».


بنیامین بری‌یر گردشگر فرانسوی که نزدیک به دو سال در ایران گروگان جمهوری اسلامی است، به اتهام “جاسوسی” و “تبلیغ علیه نظام” به هشت سال و هشت ماه زندان محکوم شد. وکیل او در پاریس محاکمه را بالماسکه خواند.


یک فعال ال‌جی‌بی‌تی در ایران با اتهام “فساد فی‌الارض” رو به رو شده و در خطر اعدام قرار دارد. عفو بین‌الملل می‌گوید زهرا صدیقی همدانی در زندان ارومیه مورد آزار و توهین و تهدید قرار گرفته است. بازجوها او را به سلب حضانت از دو فرزندنش تهدید کرده‌اند.

اینها فقط بخش کوچکی از اتفاقات یک روز اخیر در ایران است. با این وجود آیا مردم اسیر دست بسته یک حکومت هیولایی اند که جرات نفس کشیدن بدون اجازه حکومت را ندارند؟

ایران آینه تمام نمای کشوری است که اعتراض و اعتصاب و مقابله با حکومت در همه جبهه های نبرد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در آن می جوشد. مردم علیرغم همه فلاکتی که بر زندگی آنها تحمیل شده است، دست به پیشروی های بنیادین زده اند. از هم پاشیدگی صفوف حکومت و دشمنی آشکار باندهای مافیای حکومتی با هم حکایت از این دارد که خروش یک جامعه انقلابی با شدت تمام در جریان است. حلقه بعدی، سازماندهی اعتراضات و اعتصابات سراسری و پیوند همه جنبش های اعتراضی برای سرنگونی جمهوری اسلامی است.

مندرج در ژورنال شماره ۱۸

اینرا هم بخوانید

ساخت توالت عمومی بجای مسجد – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …