نقش و تاثیرات حضور فعالین کارگری و اجتماعی در کمک رسانی ها به آسیب دیدگان  زلزله سرپل ذهاب

قبل از هر نکته ای از طرف خودم به تمام کسانی که در  حادثه بسیار غم انگیز زلزله ٢١ ابان ١٣٩٦ استان کرمانشاه عزیزانی را از دست داده اند تسلیت عرض میکنم،  و به  تمام انسانهای شریفی که بی درنگ و بلافاصله به یاری مردم مناطق زلزله زده شتافتند خسته نباشی میگویم و از همه آن عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

به راستی مردم با این حرکت نشان دادند که اگر قدرت را در اختیار داشته باشند چگونه به این شیوه  که نمونه ای از صدها ابتکار مردمی میباشد و با این  چنین روش های انسانیی جامعه را به درست هدایت و به پیش خواهند برد. خود این حرکت مردمی نشان داد که جمهوری اسلامی هیچ آبرو و اطمینانی پیش مردم نداشته و ندارد. مردم از هر زمان دیگری بی لیاقتی و آشغال و بی مایه بودن این حکومت ضد انسان را به جامعه جهانی معرفی کردند. این واقعه بیش از هر زمان دیگری نشان داد که حکومت مذهبی تنها چیزی که برایش مهم نیست جان انسانها میباشد.

ولی برگردم به سوال شما ، به نظر من هم فعالین کارگری و اجتماعی بخش مهمی از آن حرکت بزرگ مردمی بوده اند وهمچنان پرشوردر صحنه حضور دارند . اما به نظر من فعالین کارگری و اجتماعی بهتر است که به صورت سازمانیافته تر و هدفمند تر این فعالیتها  را پیش ببرند . از این رو این فعالین باید صدای این مردم زلزله زده در اجرایی کردن خواستهایشان توسط دولت باشند.

اما برای بهتر پیش بردن این حرکت پیشنهاد من به این صورت میباشد.

١.  از همین امروز این فعالین  سعی به سازماندهی کردن مردم مناظق زلزله زده که هم صد ا و هماهنگ خواستهایشان را مطرح کنند،و از بین مردم هر منطقه از شهر ها و از خود مردم  روستاها جمع هایی را به نمایندگی از مردم ان مناطق برگزینند که خود ان مردم با همراهی  فعالین کارگری و اجتماعی خواسته هایشان را به صورت سازمان یافته و مشخص تر پیش ببرند، درواقع این فعالین هر چه سریعتر باید جمعهای مناطق زلزله زده را از خود جوانان آن مناظق تشکیل بدهند.

٢. این فعالین همچنان به جمع آوری نیازهای مردم این مناطق زلزله زده از طریق کمکهای مردمی ادامه بدهند و کمکهای جمع آوری شده را توسط همان جمع های تشکیل شده که در پیشنهاد اول ذکر مردم  بین مردم تقسیم کنند.

٣. تشکیل جمعهای سازمان یافته از فعالین و مردمی که در شهرهای مختلف ایران همچنان به یاری این مناطق زلزله زده میپردازند و مشغول به جمع آوری کمک های مردمی هستند.

٤. تشکیل صفحات اینترنتی مانند تلگرام، فیسبوک، اینستا گرا و…  مخصوص به این نوع فعالیت که بشود از طریق این صفحات هم سازماندهی بهتری را به صورت عمومی انجام دهند و هم اینکه به صورت وسیع اطلاع رسانی کنند.

من فکر میکنم اگر به این شیوه فعایت در راستای حل مشکل مردم ان مناطق زلزله زده صورت بگیرد خیلی سریع و منظم میشود به حل مشکلات ان مردم  پرداخت .

اما در پایان پیشنهاد میکنم که فعالین کارگری و اجتماعی این خواسته ها را هم در پلاتفرمشان بگنجانند.

١. با توجه به شروع فصل سرما ، تامین هر چه سریعتر اسکان مردم آن مناطق در خانه ها و هتلهای خالی در شهرهای همجوار مانند اسلام اباد غرب و شهر کرمانشاه.

٢.فراهم کردن هرچه سریعتر امکانات تحصیلی برای دانش اموزان آن مناطق همرا  با ایمنی و بهداشت کامل که ان دانش آموزان یک سال تحصیلی از سایر مناطق ایران عقب نیفتند.

٣. خواهان پرداخت بیمه بیکاری به تمام کسانی که این زلزله باعث شده که موقعیت کاری خود را از دست بدهند و در حال حاظر توان تامین مالی خود را ندارند.

با امید آرزوی موفقیت برای فعالین پیشرو مردمی در ایران.

اینرا هم بخوانید

جمهوری اسلامی مذاکره نمیکند!.

اگرچه نحوه به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و اینکه چطورغرب، خمینی …