نماینده آمریکا: فعالیت‌های ایران در خاورمیانه سخت ویرانگر است

حملات لفظی مقامات ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است. پس از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا، نیکی هیلی، نماینده‌ی این کشور در سازمان ملل نیز شدیدا به ایران حمله کرد.

نیکی هیلی، نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه (۲۰ آوریل/۳۱ فروردین) در بحث ماهانه‌ی شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ی منازعه‌ی خاورمیانه در نیویورک گفت، نه اسرائیل، بلکه ایران باید در کانون استراتژی ایالات متحده برای خاورمیانه قرار گیرد. به گفته‌ی هیلی، فعالیت‌های ایران و متحد آن حزب‌الله لبنان در خاورمیانه به شکلی “باورنکردنی ویرانگر” است.

حملات و انتقادهای مقامات آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر شدت گرفته است. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا نیز پیش‌تر از توافق اتمی با ایران به شدت انتقاد کرده و آن را ناکارآمد خوانده بود. به گفته‌ی او این قرارداد نمی‌تواند هدف اصلی خود یعنی بازداری ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای را محقق سازد.

همچنین جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، در جریان سفر خود به عربستان و دیدار با ملک سلمان، پادشاه این کشور، از “نقش مخرب” ایران در یمن و منطقه به شدت انتقاد کرد. ماتیس گفت: «هر جا را نگاه کنید، اگر شرارتی در منطقه دیدید، حتما زیر سر ایران است. این چنین است که ما هم اکنون شاهد آن هستیم که ملت‌های منطقه و هر کجای دیگر در تلاش‌اند تا با نفوذ ایران مقابله کنند.»رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

تمدید پنج ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

ایرنانوشت: تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال با در نظر گرفتن …