نوبخت:از همکاری دولت در پرونده زنجانی با قوه‌ قضائیه تا احتمال رد صلاحیت روحانی

فارس:نوبخت سخنگوی دولت درباره سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر همکاری دولت در پرونده بابک زنجانی گفت: وزارت اطلاعات می‌تواند اطلاعات پشت پرده را هم در اختیار قوه قضائیه قرار دهد. وی در پاسخ به این سئوال که واکنش شما نسبت به سخنان اخیر رئیس دستگاه قضایی پیرامون پرونده بابک زنجانی و انتقادات نسبت به عملکرد دولت در بررسی این پرونده اظهارداشت: اولاً از قوه قضاییه تشکر می‌کنیم که درباره این کیس بسیار مهم و با اهمیت که یک فردی بتواند نزدیک به 3 میلیارد دلار که الان عدد و ارقام آن به قیمت روز بیشتر هم است و از اموال، منابع عمومی به این ترتیب یک نفر استفاده کند و قوه قضاییه دارد پیگیری می‌کند ما تشکر می‌کنیم.

 قطعاً دولت هر کمکی که بخصوص برای بازگرداندن این منابع مردم به خزانه عمومی لازم باشد با قوه قضاییه مساعدت و همکاری داشته باشد همانطور که تا الان داشت باز هم خواهد داشت.

: همچنین فکر می‌کنیم آن بخش‌هایی که وزارت اطلاعات و دستگاه قضا مکشوف است وزارت اطلاعات می‌تواند اطلاعات کافی پشت پرده و صحنه را هم در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا ما شناسایی کنیم که چطور یک نفر می‌تواند همچین رقمی که رقم بسیار بزرگی است از بیت‌المال را در اختیار بگیرد.

به هر ترتیب هر موردی قوه قضاییه نظر داشته باشد دولت همکاری می‌کند ضمن اینکه دولت از ابتدا هم پیشگام این اقدام بوده و امیدواریم انشاالله به جای مسائل غیرآنچه که می‌تواند روشن کند این فساد بزرگ را به هیچ دیگر نپردازیم و فقط به این مشغول باشیم که مردم منتظر این اقدام قوه قضاییه در بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که بابک زنجانی در اعترافات خود ادعا کرده است که به ستاد انتخابات آقای روحانی در زمان انتخابات کمک کرده آیا این مطلب صحت دارد یا خیر، اظهارداشت: بنده فکر می‌کنم که دولت از ابتدا مطالبه‌گر بود و نسبت به ضرورت و پیگیری و اصرار در برگرداندن اموال و دارایی مردم که در اختیار این فرد یعنی بابک زنجانی بود، دولت مصر بود و الان هم اینگونه است و الان هم پرونده در قوه قضاییه است و انتظار می‌رود با دقت این پرونده رسیدگی شود.

وی افزود: اتفاقاً ما مدعی و متقاضی هستیم قوه قضاییه بدون هیچگونه اغماضی برخورد کند البته تاکید می‌کنم قوه قضاییه که از استقلال کافی برخوردار است و قاطع عمل می‌کند و نیاز به استدعا و خواسته ما نیست ولی باز هم ما خودمان تقاضا می‌کنیم هرکسی ادعایی کرد به آن ادعا رسیدگی شود و بر اساس مستندات داوری شود و نتیجه داوری هم بیان شود. اعلام آمادگی می‌کنیم که هر نوع اطلاعاتی لازم باشد به دستگاه قضا ارائه کنیم.

—————-

ایسنا،نوبخت :رد صلاحیت روحانی حرف پوچ و بی‌ربطی است

در ادامه خبرنگاری از نوبخت پرسید اصولگرایان تندرو در محافل و رسانه‌هایشان بحث رد صلاحیت آقای روحانی را مطرح می‌کنند که ایشان نیز شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی درباره احتمال کاندیداتوری سکوت کرده‌اند، ارزیابی شما در این‌باره چیست؟

نوبخت در پاسخ گفت: آقای روحانی سکوت نکرد بلکه به سوال درباره کاندیداتوری‌اش پاسخ داد و گفت که الان این موضوع از نظر زمانی وجهی ندارد که اعلام شود چه اینکه اگر می‌گفتند می‌خواهد در انتخابات کاندیدا شود آنگاه هر صحبتی را مطرح می‌کرد در قواره کاندیداتوری ریاست‌ جمهوری ارزیابی می‌شد. اکنون کار برای کشور زیاد است و زمان انتخابات نیز مشخص است و حتی می‌توان در آخرین روز ثبت‌نام،‌ ثبت‌نام را انجام داد. ان‌شاءالله منتقدان نیز حمایت می‌کنند.

وی درباره موضوع رد صلاحیت روحانی، گفت: رد صلاحیت حرف پوچ و بی‌ربطی است و ضرورت ندارد ذهن جامعه را درگیر کرد.

اینرا هم بخوانید

واکنش ها به حملات رژیم به زنان به بهانه بی حجابی

حملات رژیم در روزهای اخیر به بهانه بی حجابی به زنان افزایش یافته است. رژیم …