نوروزتان پیروز! – پیام نوروزی حمید تقوائی، لیدر حزب کمونیست کارگری ایران

فرا رسیدن نوروز و سال نو را به همه مردم ایران شادباش میگویم. نوروز در جمهوری اسلامی جشن مردم در برابر حکومت عزا و ماتم است. مضمون و پیام جشن نوروز شادی و سرزندگی و شکوفائی بهاری است در برابر تحجر و رکود و جمود زمستانی که جمهوری اسلامی مظهر آنست.

این تقابل و مبارزه بین بالندگی زندگی و تباهی حکومت اسلامی در همه رویدادهای سال گذشته قابل مشاهده است. سال گذشته با خلع ید از کارفرمای هفت تپه و شعار اداره شورائی شروع شد، با “رای من سرنگونی است” ادامه یافت و با “مرگ بر پوتین و حامیانش” خاتمه یافت.

در سالی که گذشت پیروزی کارگران نیشکر هفت تپه در مبارزه برای خلع ید کارفرمای فاسد خود، مبارزات سراسری کارگران نفت، تجمعات پرشکوه و مداوم معلمان و بازنشستگان در ده ها شهر، تجمع و تظاهرات توده ای و شورانگیز مردم خوزستان و اصفهان، و پیشرویهای چشمگیر جنبش دادخواهی در به محاکمه کشیدن ایادی و سران حکومت در دادگاههای بین المللی، از مهمترین دستاوردهای جنبش دفاع از زندگی و بالندگی بود.

در صف مقابل، جمهوری اسلامی با انتصاب یکی از جنایتکارترین مهره های خود به سمت ریاست جمهوری تلاش کرد یک جامعه به خشم آمده و بپا خاسته را مرعوب کند و به عقب براند. اما کارگران هفت تپه و صنعت نفت با اعتصابات سراسری خود از او “استقبال” کردند و مادران دادخواه به نمایندگی از همه مردم، آشکارا و با سر افراشته، به سرنگونی جمهوری اسلامی رای دادند. سال ١٤٠٠ سال پیشرویهای چشمگیر و با شکوه جنبش سرنگونی طلبانه ما مردم، و درماندگی و رسوائی و بی آبروئی هر چه بیشتر جمهوری اسلامی در ایران و در سطح جهانی بود.

با امید اینکه سال تازه سال تعرض بیشتر و گسترده تر جبهه زندگی و بالندگی علیه حکومت مرگ و تباهی و سال وارد کردن ضربه نهائی به نظام جنایت و نکبت جمهوری اسلامی باشد.

فرارسیدن سال نو را یک بار دیگر به همه مردم ایران شادباش میگویم.

نوروزتان پیروز!

٢٦ اسفند ١٤٠٠

اینرا هم بخوانید

ویژگی‌های انقلاب زن زندگی آزادی در ایران- سؤال از حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …