نگذاریم نهادهای رژیم اسلامی با احضار و تهدید امنیتی مانع برگزاری روز کارگر شوند! پاسخ کارگران، جوانان و مردم سنندج مهم است!

در روزهایی که به روز کارگر نزدیک میشویم، نهادهای رژیم اسلامی اداره اطلاعات سنندج اقدام به تهدید اعضای اتحادیه آزاد کارگران کرده اند.

شیث امانی فعال کارگری از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج، احضار شده. شیث امانی  ساعت ١٤ روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه در این نهاد امنیتی حضور پیدا کرده است.

تهدید فعالین کارگری و  احضار شیث امانی به اداره اطلاعات سنندج بدنبال آن صورت گرفت که شیث امانی همراه با برخی دیگر از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و فعالین کارگری شهر سنندج روز ٢٦ فروردین ماه، نامه ای را به فرمانداری سنندج دادند و طی آن خواهان صدور مجوز برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر شدند.

سیاست تهدید و دستگیری فعالین کارگری و اقدامات  نظامی ــ امنیتی علیه برگزاری روز کارگر سیاست جمهوری اسلامی برای جلوگیری از تجمع و برگزارس مارش و جشن روز کارگر است! اما! هر سال کارگران و خانواده هایشان و جوانان با برگزاری جشن و تجمع، روزکارگر را برگزار و عملا سیاست امنیتی کردن فضای شهرها را با ناکامی روبرو کرده اند.

 

کارگران و معلمان قدرتمند هستند!  

امسال در شرایطی که طبقه کارگر و معلمان سال پر جنب و جوش و اعتراضات وسیع و گسترده ای را پشت سر نهاده اند، در شرایطی که کارگران و معلمان طبقه خاموش نبوده اند، و با صدای رسا خواهان رفاه و حقوق مناسب بوده اند، خواهان آزادی تشکل و خواهان برداشتن “اتهامات” امنیتی علیه فعالین کارگران، معلمان و فعالین مدنی بوده اند، در شرایطی که صدها میتینگ و تجمع اعتراضی در مقابل مجلس اسلامی با خواست افزایش دستمزدها و امنیت مالی و تحصیل رایگان برای کودکان بوده اند،  سال ٩٥ را  سال نمایش قدرت اعتراض کارگران و معلمان ثبت کردند. سال 95 سال طرح شعارهای رادیکال، طبقاتی و سال اعتماد به مبارزه مشترک بود.   

در شهرهای کردستان در شهر سنندج، سقز و مریوان فعالین کارگری، معلمان و فعالین مدنی شخصیت های شناخته شده ای هستند. احضار و تهدید امنیتی شیث امانی  و فعالین کارگری و معلمان را باید همه جا پوشش خبری داد. اعمال و رفتار امنیتی نهادهای رژیم جمهورای اسلامی   و احضار فعالین کارگری را محکوم کرد.

 

برای تدارک برگزاری روز کارگرو مراسم های شادی اقدام کنید.

در شهرهای کردستان شبکه های وسیع  ارتباطی با روابط طبیعی با شرکت فعالین کارگری، معلمان، زنان و فعالین مدنی، حضور دارند.  این شبکه ها در مدار وسیعی با حضور در مراسم ها، گلگشت و تجمع زیست محیطی، دفاع از حق حیات حیوانات، فعالین حقوق کودک، فعالین کودکان خیابانی فعالین علیه اعدام و فعالین  حق دوچرخه سواری زنان و… در کنار هم قرار میگیرند.

با برگزاری روز کارگر و سازمان دادن  جشن و شادی  در روز کارگر با دخالت موثر و آگاهانه توسط فعالین این عرصه ها، همراه و همگام با حمایتهای مردم و خانواده های کارگری، کارگران میتوانند سیاست تهدید امنیتی رژیم اسلامی را ناکام کنند.

ما میتوانیم اعلام کنیم شیث امانی و فعالین برگزاری مراسم های روز کارگر تنها نیستند. باید نشان دهیم که شیث امانی و قعالین برگزاری مراسم های روز کارگر در حمایت ده ها تشکل مدنی، کارگری، زنان و جوانان قرار دارتد.

 

نسان نودینیان

٥ اردیبهشت ١٣٩٦

٢٥ آوریل ٢٠١٧

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …