هزار زن معترض در مقابل استادیوم ورزشی مشهد گل کاشتند

روز ۹ فروردین پشت نرده های ورزشگاه امام رضا در مشهد صحنه اعتراض نزدیک به هزار نفر از زنان با مزدوران حکومت داعش اسلامی بود. علیرغم فروش بلیت به زنان برای دیدن مسابقه تیم ملی فوتبال ایران و لبنان، نیروی انتظامی از ورود آنها به ورزشگاه جلوگیری کرد. اما زنان کوتاه نیامدند. فریاد اعتراض سر دادند، به تهدیدها توجهی نکردند، تا دقایق پایانی بازی ایستادند و مقاومت کردند تا اوباش حکومت بدستور مقاماتی از تهران با اسپری فلفل توانستند آنها را از ورزشگاه دور کنند.

این مساله چنان انعکاسی در مدیای اجتماعی پیدا کرد که فرماندار مشهد مجبور به معذرتخواهی شد و علی مطهری نوشت که این مایه شرمساری حکومت است و «به جای سرزنش طالبان در موضوع رفتار با زنان، رفتار آنها را تقلید می‌کنیم». سرپرست اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی، نیز گفت: «با توجه به اینکه مشهد به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام و تشیع است، بنابراین بعضی از مسائل باید از قبل پیش‌بینی می‌شد». او همچنین گفت «ما مجری تصمیماتی بودیم که از تهران گرفته شد. در آخرین لحظه‌ها قرار شد به این شکل برگزار شود». این یعنی زنان باید میدانستند که اینجا پایگاه تشیع و فرهنگ گندیده اسلام است و در صورت هجوم به استادیوم ما از گاز فلفل علیه آنها استفاده میکنیم! یک نماینده مجلس اسلامی هم گفته است که زنان بلیت خریدند اما سهمشان گاز فلفل بود. فیفا نیز از فدراسیون فوتبال ایران توضیح خواسته است.

زنان نتوانستند به ورزشگاه بروند و مسابقه مورد علاقه خود را ببینند اما اعتراض جانانه آنها تا همینجا تعدادی از نمایندگان مجلس اسلامی و مسئولان را به غلط کردن انداخته است و صدای فیفا را هم درآورده است. در واقع گل مسابقه را این زنان جسور کمی آنطرف زمین بازی به جمهوری اسلامی زدند. باید به فیفا و سایر نهادهای بین المللی فشار آورد تا حکومت آپارتاید جنسیتی را بایکوت کنند.

این اعتراض در مشهدی که حکومت آنرا پایگاه تشیع اسلام نامیده است، در ادامه له کردن عمامه یک آخوند در قم که پایگاه دیگر آیت الله ها است، پیام روشنی دارد: علیرغم ۴۳ سال سرکوب حریف ما نشدید، از همه خط قرمزهایتان عبور میکنیم، مقدساتتان را زیر پا له میکنیم، پایگاه‌های آیت‌الله ها در قم و مشهد و سراسر کشور را به پایگاه زنان و مردان آزاده و حق طلب تبدیل میکنیم و حکومت و نمایندگانش را از این مراکز تشیعش جمع میکنیم و به زباله‌دان خواهیم فرستاد.

نابود باد حکومت داعشی اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۳۰ مارس ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

گزارش ایلنا از طرح ساماندهی «نیروهای ارکان ثالثِ نفت و گاز»

خبرگزاری حکومتی ایلنا تیتر زده:مافیای پیمانکاران، برنده میدان!/ «نیروهای ارکان ثالثِ نفت و گاز» . «طرح …