هفت دانه سین بجای هفت سین

اکبر یاوری، عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان، در مصاحبه با تجارت ‌نیوز در شرح رکود بازار میوه گفته: میوه گران است و قدرت خرید مردم ضعیف شده و مجبورند میوه را دانه ‌ای بخرند. در ادامه می گوید: اشکتان در می‌آید وقتی که می‌بینید شهروندان تهرانی میوه را دانه ‌ای می‌خرند.

همین وضعیت بد برای خرید پوشاک و آجیل و بقیه اقلام صادق است. اتحادیه تولید کننده پوشاک میگوید که پوشاکهای تولید شده انبار و مشتری ندارند. عید نوروز و روزهای اینچنینی فضائی بوده است که مردم همواره با فاصله گرفتن از جهنم جمهوری اسلامی سعی در ترمیم روحی و روانی خود و خانواده داشته اند. طبق رسوم این ایام مردم مشتاقانه بدیدار یکدگر رفته و پذیرای یکدیگر از طریق دعوت به صرف آجیل وشیرینی جات میشوند.

در این فقر و فلاکت ”چهارشنبه سوری “ مردم تبدیل به ”چهارشنبه سوزی “ شده و ”هفت سین “ سفره نوروزی به ”هفت دانه سین“ مبدل گشته است. میوه را باید دانه ای خرید و در شب چهارشنبه سوری با همان لباسهای سال پیش بجای جشن و سرور باید سوز اینهمه گرانی و بیداد را بدل کشید.

سفره مردم روزبروز خالی تر و در عوض نفرت و مخالفت مردم با این رژیم بیشتر میشود.این وضعیت اسفناک نباید ادامه یابد. روزهای پایانی سال را باید هر چند با سفره های خالی، ولی با رقص و شادی وامید به یک مبارزه متحد مردمی علیه جمهوری اسلامی بانی فقر و فلاکت در ایران تبدیل کرد.

مندرج در ژورنال شماره ۵۸