وزارت کشور: از تامین” امنیت انتخابات” با ۲۶۰هزارنیرو تا خرید و فروش رای و ممنوعیت تجمع

مهر:ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ٢٦٠ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر تهدید خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نداریم. برای تمام مراحل انتخابات آسیب های امنیتی شناسایی شده و اشراف اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور وجود دارد. پیشبینی وقوع پدیده های خاص صورت گرفته و در حال حاضر تهدید خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نداریم.

خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنامه جعلی و ایجاد هرگونه رعب و وحشت در طی برگزاری انتخابات ممنوع است و با این تخلفات برخورد خواهد شد.

تجمعات انتخاباتی می بایست در محیط های سرپوشیده باشد و هرگونه تجمع هواداران نامزدها در محیط های عمومی ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت

 ستاد امنیت انتخابات در این وزارت متشکل از عناصر ستادکل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و صدا و سیما تشکیل شده است. سه کمیته زیر نظر این ستاد فعالیت می کنند که کمیته اشراف اطلاعاتی، کمیته فضای مجازی و کمیته عملیات و انتظامات وظیفه برقراری امنیت کشور را بر عهده دارد.

اطلس انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای استانها ارسال شده و بیش از ٢٦٠ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند و ٤٠ فروند بالگرد نیز در اختیار ستاد انتخابات استانها قرار گرفته است.

روز گذشته دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی تصویب و برای اجرا ابلاغ شد که بر اساس آن نامزدها باید بر اساس نمادی که در وزارت ارشاد به ثبت می رسانند باید فعالیت کنند.

 

کاندیداهایی که در حال حاضر مسئولیتی را برعهده دارند بر اساس رویه قبل حفاظت از آنها صورت خواهد گرفت و برای کاندیداهایی که در حال حاضر از حفاظت برخوردار نیستند؛ پس از تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان برای آنها نیز حفاظت پیش بینی می شود.

اینرا هم بخوانید

گروه هفت: اسرائیل و جمهوری اسلامی از تشدید تنش بیشتر خودداری کنند

وزیران امور خارجه گروه هفت روز جمعه به دنبال حملات منتسب به اسرائیل در داخل …