پاسخ به حسن سعیدی پیرامون بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در مورد اختلافات در سندیکای کارگران شرکت واحد تهران

1- فرموده اید چهل هزار امضا را خانه کارگر جمع کرد. اسناد آن امضاها موجود است. خود شما یکی از جمع آوری کنندگان آن امضاها بوده اید. انتساب آن امضاها به خانه کارگر و حرفهای جعلی در مورد آن تیری به پای خودتان است. عزیز جان، آدم که  پرونده خود را حال خوب یا بد انکار نمیکند. اگر امروز طوماری را جمع آوری میکنید که موازی با سیاستهای خانه کارگر است و همچون خانه کارگر و نمایندگان ضد کارگری خواهان افزایش حداقل مزد مبنا نمیشوید حداقل به پرونده پر افتخار خود در مشارکت در جمع آوری طومار چهل هزار نفری پشت نکنید.
اما در مورد شائبه ای که مغرضینی در مورد آن طومار براه انداختند به عنوان یک عضو هیات مدیره اتحادیه باید بگویم 8 هزار تا از آن امضاها را من پروین محمدی که آنموقع عضو شورای اسلامی کارخانه و نماینده کارگران صنایع فلزی بودم با توجه به روابطم در میان بدنه کارگری شوراهای اسلامی در کارخانجات مختلف جمع آوری کردم . اگر اینکار به معنای جمع آوری طومار توسط خانه کارگر است بی تعارف من به آن می بالم.
یک نکته دیگر اینکه: متن خواست و ادبیات آن طومار را با طوماری که اکنون براه انداخته اید در کنار هم بگذارید و خود منصفانه بگوئید کدامیک حامل سیاستهای خانه کارگر در برخورد به حداقل مزد است.
2- شما که ید طولائی در انتشار اسناد دارید،  لطف کنید یک سند از همراهی و نشست و برخاست ما با خانه کارگر را منتشر کنید.  اما ما دهها سند برایتان منتشر میکنیم که از همان اول تشکیل سندیکا که رئیس محبوب شما جناب اسالو  در آندوره (که آنموقع می پرستیدش)  وقتی به فاصله 9 ماه از حمله خانه کارگریها به محل سندیکا  در میزگردی تحت عنوان “وحدت رویه تشکلهای کارگری” با سران شورای اسلامی  کار شرکت کرد دبیر اتحادیه  ما جعفر عظیم زاده تنها کسی بود که با مطلبی تحت عنوان “”وحدت رویه تشکلهای کارگری یا ایجاد بستری مناسب برای تحمیل تشکلهای زرد به کارگران”، آنرا بشدت مورد انتقاد  قرار  داد. (سال 84-  اینهم لینکش: http://www.worker-today.com/maqale/ravieh.htm)
الان هم که در انتخابات هیات تشخیص شورای اسلامی کار شرکت کردید باز این ما بودیم که بیانیه دادیم و با افشای آن شما را از چنین حرکاتی برحذر کردیم. آیا ما خانه کارگری هستیم که از همان روز اول سندیکا و در جنبش کارگری قدم به قدم خانه کارگر را افشا و آماج حملات خود قرار داده ایم یا شما که به فاصله 9 ماه از حمله به محل تان، تحت عنوان “وحدت رویه تشکلهای کارگری” میزگرد مشترک با آنان گذاشتید و تیر ماه امسال هم در انتخابات آنها شرکت کردید. کمی انصاف خوب است عزیز.
3–“پرده دری از شوراهای اسلامی” فکر نمیکنید توجیه نامناسبی برای شرکت تان در انتخابات هیات تشخیص کاندیداهای شوراهای اسلامی باشد. مگر کارگران به ماهیت این شوراها اشراف ندارند؟ شما کدام پرده دری را می خواستید بکنید؟ تقلب در انتخابات را یا نفس این انتخابات را؟!!
شما مدعی سندیکا در شرکتی هستید که میروید در انتخابات شورای اسلامی اش  شرکت میکنید؟؟؟!!!!! آیا این خود، نفی سندیکا در آن محیط کار نیست؟ اینکه با اینکار نمیگذاریم تقلب بشود یعنی با تقلبش مخالف هستید و نه با نفس وجود شورای اسلامی کار .شعور دیگران را دست کم گرفتن چیزی از رویکرد شورای اسلامی پسندانه تان  کم نمیکند عزیز.
4- دوست عزیز، شما در همین نوشته خود که پاسخی به بیانیه ما بود، ما را متهم  به همراهی به زعم خودتان با سندیکا سازان دولتی  کرده اید . این در حالیست که ما جناح مقابل شما را نیز همسو با سیاستهای خانه کارگر میدانیم و بر عدم شرکت خود در مجمعی که برگزار میکنند تاکید گذاشته ایم. آیا نقد ما اینقدر برایتان سخت و غیر قابل تحمل است که چشم در چشم ما و افکار عمومی، ما را به دروغ به جناح مقابل تان منتسب میکنید؟؟!!
5- خوب باشد، اتحادیه ما یک اتحادیه چند نفره است. پس چرا اینقدر از نقد ما عصبانی شده و دست به قلم شده اید. البته که نادیده گرفتن شعور افکار عمومی پیرامون فعالیتهای اتحادیه ما و نفوذش در مراکز کارگری، نه اعتباری به شما می بخشد و نه چیزی از نقد ما کم میکند.
6- اگر ما گفته ایم “اختلاف در سندیکا” درست گفته ایم. برای اینکه بدلیل سرکوب عملا سندیکایی در محیط کار وجود ندارد. شما حتی برای مسکن که برای کارگر خیلی چیز مهمی است تجمع میگذارید از سیصد چهار صد کارگر معترض به موضوع مسکن، همه اش همان جمع چند نفره خودتان است بروید عکسهایی را که خود منتشر کرده اید نگاه کنید. میتوانید آن عکسها را باز انتشار و این حرف ما را رد کنید. البته ما اینکار شما را تحسین و با انتشار اخبارش از شما حمایت کرده ایم. این مانع نقد ما به شما نیست و نمیشود. خودت خوب میدانی که در سالهای پس از سرکوب خیلی ها سندیکا را ترک و بعضا نیر پس از سالها مراجعه کرده اند. اینکه فلانی چند سالی نبوده است چیزی از بودنش کم نمیکند چرا که بدلیل سرکوب عملا نه سندیکایی در محیط کار بطور روتین وجود داشته و نه برگزاری مجمع عمومی. دوست عزیز این بحث خارج از نقد ما به هر دو جناح  یک بحث اصولی است که خودت نیز میدانی درست است. ما در رابطه با هر دو جناح منتقد وجود سیاستهای خانه کارگری هستیم و بس. و این انتقادات را بدون ملاحظه ای نسبت به طرفین ادامه خواهیم داد.
دوست عزیز، برای ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران، مسئله محوری و بسیار مهم “سندیکای مستقل کارگران شرکت واحد تهران” است. این سندیکا حاصل دستگیری 800 کارگر، اخراجها، زندانها، رنج و استرس خانواده های کارگران و تحمل مرارت توسط کسانی همچون خودت است. شما را بار دیگر به مطالعه منصفانه و عمیق بیانیه اتحادیه دعوت میکنم و همینجا تاکید میکنم اتحادیه ما اسیر جنگ حیدری – نعمتی کسانی در خارج کشور که امروز جنگ و رقابت شان را به میان ما کارگران کشانده اند نخواهد شد و با تمام توان از  وجود سندیکای مستقل کارگران شرکت واحد تهران دفاع خواهد کرد.

✍️پروین محمدی  نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران و نماینده سابق کارگران صنایع فلزی ایران
21 آبان 1397

اینرا هم بخوانید

“روحانی در مجلس: والا ما بحران نداریم!”

آقای روحانی این عناوین قسمتی از فاجعه ایی است که در عرض شش ماه سر …