پنج یادداشت سیاسی روز

علی خامنه‌ای: “آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی، فحاشی و مدیون کردن جریان انقلابی نیست. آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است.”

موقعی که میگویند کلاه خامنه ای دیگر پشم و پیله ندارد یعنی همین. یک ماه هم نتوانست روی حرفش بایستد. برای همه روشن بود که فراخوان آتش به اختیار چیزی فراتر از کار فرهنگی بود وگرنه کار فرهنگی! که توسط اوباش امر به معروف داشت انجام میشد. تو فراخوان دادی و افسرانت هم شروع به فحاشی کردند. تقصیر آنها نبود که ترا سرافنکده کردند! چرا مسئولیت را به گردن آنها می اندازی؟

اما واقعیت فراتر از سرافنکندگی است. آتش به اختیار عملا فراخوانی به مردم بود که اوضاع حکومت به اوج در هم ریختگی رسیده و زمینه آتش به اختیار برای مردم فراهم شده است.

٢٦ ژوئن

………………………

ولی فقیه مشروعیت خود را از خدا میگیرد یا از مردم؟

یکبار دیگر دعوا در میان ارگان ها و سران حکومت بر سر اینکه به خامنه ای چه کسی مشروعیت میدهد، بالا گرفته است. من با جنتی لااقل در یک نکته کاملا هم عقیده ام! که مردم به ولی فقیه مشروعیت نمیدهند. این یک شانس بزرگ حکومت است که ولی فقیه اش انتخابی نیست وگرنه رای نمیاورد. بعلاوه همینطور که برای تعیین سرشکنجه گر اوین یا مرجع تقلید شیعیان انتخابات مسخره است به همین اندازه هم انتخابات برای تعیین ولی فقیه مسخره است.

اما فقط یک سوال میماند که خامنه ای باید جواب بدهد. چگونه خدا به ایشان مشروعیت میدهد؟ قاعدتا باید تماس مستقیمی با خود خامنه ای بگیرد. در یک فیلم کشیش در دفاع از یک عمل خلاف گفت اینرا خدا از من خواسته بود. وکیل مدافع شاکی در جواب کشیش گفت میشه اینبار صحبت خدا را روی loud speaker بگذاری که بقیه هم بشنوند! تقاضای ما هم از خامنه ای این است که اینبار شب، نیمه شب، در رختخواب یا در توالت یا هرجا خدا سراغ ایشان میاید یک بلندگوی دستی همراه داشته باشند تا مردم هم مستقیما صدای خدا را بشنوند. وگرنه همراه با مشروعیت خامنه ای مشروعیت خدا و حکومت خدا هم بر باد رفته است. طفلکی جنتی و مجلس خبرگانی ها هم مجبور به اضافه کاری و جلسه گرفتن و بیانیه نوشتن نمی شوند.

٢٤ ژوئن

……………………….

جنتی از طرف مجلس خبرگان نکته خوبی گفته است: «فقیه مشروعیتش را از مردم نمیگیرد». جنتی واقعا آدم باهوشی است تصور کنید اگر قرار بود برای فقیه رای گیری شود چه میشد! اما اضافه کنیم که این مساله درمورد کل جمهوری اسلامی هم صادق است.

٢٣ ژوئن

 

روحانی گفته است: «٣٠ تا ٤٠ سال قبل حتی اگر جایی صحبت از ورزش برای خانمها می شد،‌ آن هم نه فوتبال و والیبال،‌ بلکه حتی پیاده روی و کوهنوردی، برای برخی به هیچ وجه قابل قبول نبود و می گفتند خانمها باید در خانه بمانند. اما امروز زنان ما در ورزشها و میدانهای ورزش قهرمانی جهانی حضور دارند».

روحانی یادش نبود اینرا هم اضافه کند که آنها که میگفتند زنان باید در خانه بمانند و حتی پیاده روی و کوهنوردی را هم قبول نمیکردند خمینی و خامنه ای و رفسنجانی و خاتمی و خود شخص روحانی و بقیه شیوخ ریز و درشت حکومت ایشان بودند. یادش نبود بگوید که پیشروی زنان علیرغم سرکوب هرروزه آنها بوده است. یادش رفت بگوید از همان ١٧ اسفند ٥٧ تا کنون هزارتا قانون علیه زنان گذراندیم و بودجه سالانه زیادی صرف گشت ارشاد و نهی از منکر کردیم، حتی از ورود زنان به استادیوم های ورزشی جلوگیری کردیم، ٢٦ ارگان بزرگ حکومت را هم به این مساله اختصاص دادیم اما حریف زنان نشدیم که نشدیم. یادش نبود بگوید که کلی اسید هم بصورت زنان پاشیدیم کلی سنگسار کردیم، کلی شلاق زدیم، هزار هزار دستگیر کردیم، توهین کردیم، سالی دو تا سه میلیون نفر را تذکر دادیم یا جریمه کردیم و از کار بیکار کردیم، برادران بسیج و پاسدارمان کلی عربده کشیدند، امام جمعه هایمان عرق جبین ریختند و گلو پاره کردند و از آتش جهنم ترساندند ولی همگی با هم شکست سختی خوردیم، اعتماد بنفس مان راهم از دست دادیم و حالا چند شقه شده ایم.

٢٠ ژوئن

………………..

دادستان جمهوری اسلامی در قزوین گفت: ٢٠ روزه خوار در قزوین به شلاق و جزای نقدی محکوم و حکم آنان اجرا شد.

آیا کسی از احکام طالبان در افغانستان و داعش در سوریه و عراق خبری دارد؟

١٢ ژوئن

اینرا هم بخوانید

جشن فارغ‌التحصیلی دخترانی بوشهری و دردسر حکومت – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …