پوتین: دخالت در انتخابات آمریکا ممکن است کار “میهن پرستان روس” باشد

پوتین روز پنجشنبه گفت احتمال آن می رود که حملات سایبری سال گذشته در روند انتخابات آمریکا کار میهن پرستان روس باشد.

بنا به گزارش نشریه نیویورک تایمز، ولادیمیر پوتین که در گذشته هر گونه دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده بود، روز پنجشنبه ۱۱ خرداد خطاب به خبرنگاران در سن پترزبورگ گفت امکان دارد حملات سایبری سال گذشته در انتخابات آمریکا، کار هکرهای مستقل روس با ذهنی میهن پرستانه باشد که قصد کمک به پیروزی آقای ترامپ را داشته اند.

پوتین ضمن اشاره به احتمال اینکه میهن پرستان روس این حملات را انجام داده باشند گفت هکرها «همچون هنرمندان هستند» و هدف خود را بر اساس احساساتشان انتخاب می کنند.

با این حال، ولادیمیر پوتین همچنان به موضع پیشین خود پایبند مانده و می گوید دولت روسیه و سازمان های وابسته به آن و یا کارمندان این سازمان ها هیچ نقشی در حملات سایبری سال گذشته به کامپیوترهای حزب دموکرات نداشتند.

پوتین روز پنجشنبه اظهار داشت «ما در مرحله دولت چنین کاری انجام نمی دهیم.»

سازمان های اطلاعاتی سنا در ماه ژانویه گذشته اعلامیه ای منتشر کردند که مبنی بر اینکه مسکو تلاش کرده است تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به سمت پیروزی دونالد ترامپ سوق دهد، اتهامی که از سوی پرزیدنت ترامپ نیز رد شده است.

در حال حاضر کمیته های سنای آمریکا مشغول تحقیق درباره نقش احتمالی روسیه در انتخابات آبان ماه گذشته آمریکا هستند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

واکنش ها به حملات رژیم به زنان به بهانه بی حجابی

حملات رژیم در روزهای اخیر به بهانه بی حجابی به زنان افزایش یافته است. رژیم …