پیام همدردی مادران پارک لاله ایران با خانواده داغدار قباخلو!

با تأسف و اندوه فراوان، با خبر شدیم که خانم گلزار قباخلو (مادر حمید قباخلو)، از مادران و خانواده‌های دادخواه خاوران، دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ از میان ما رفتند و این مادر مبارز و دادخواه را دیروز ۱۵ مهر (هفتم اکتبر ۲۰۲۱)، دور از خانه و کاشانه و هم چنین دور از همراهان همیشگی اش مادران و خانواده‌های خاوران، در گورستان Westfriedhop در شهر کلن آلمان به خاک سپردند.

جای بسی تأسف است که این مادر دادخواه چون بسیاری از مادران و خانواده‌های خاوران که سال‌ها برای روشن شدن حقیقت جنایت های حکومت و برای دادخواهی ایستادند و مبارزه کردند، نتوانستند بیش از این تاب بیاورند و جای شان در جنبش دادخواهی ایران بسیار خالی است. مادرانی که علیرغم سرکوب های مداوم حکومت و اذیت و آزار دیگر اعضای خانواده شان،‌ خود به مبارزی علیه ستم تبدیل شدند و سال‌ها پیگیرانه و شجاعانه در جلوی زندان ها و در خاوران ایستادند و درد مشترک را فریاد زدند.

حمید قباخلو متولد ۱۳۴۴ و از چریک های فدایی خلق بود. او را در ۱۷ شهریور ۱۳۶۵ در خیابان پیروزی تهران دستگیر و در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در زندان اوین پشت درهای بسته اعدام کردند. ساکی از او در ۱۹ آبان ۱۳۶۷ در کمیته زنجان به خانواده تحویل دادند و تهدید کردند که امکان برگزاری مراسم و اطلاع رسانی ندارند، ولی مادر قباخلو علیرغم این تهدیدها آرام ننشست و سکوت نکرد.

ما مادران پارک لاله ایران به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی مردم ایران، این غم بزرگ را به خانواده داغدار قباخلو و به مادران و خانواده‌های خاوران تسلیت می‌گوییم و خود را همدرد و شریک غم شان می‌دانیم. بسیار متاسفیم که این مادر مقاوم و مبارز را از دست دادیم، ولی آرزوی سلامتی و پایداری برای بازماندگان این خانواده داغدار و دادخواه را داریم.

امید هر عزیزی که از این جنبش به خاک سپرده می شود، بذرهایش از خاک سر برآورند و جنبش دادخواهی ایران را هر روز قوی‌تر و گسترده‌تر کنند و با همدلی و همراهی با همدیگر بتوانیم به آزادی کشی، ستم، سرکوب، زندان، شکنجه، تبعید، اعدام و هر گونه تبعیض و بی‌عدالتی در ایران پایان دهیم و شاهد آزادی، شادی، عدالت و رفاه اجتماعی باشیم.

یادشان گرامی و بذر دادخواهی شان افشان باد!

مادران پارک لاله ایران

۱۶ مهر ۱۴۰۰/ ۸ اکتبر ۲۰۲۱

www.mpliran.net

اینرا هم بخوانید

زنده یاد رامین فاتحی- شمی صلواتی

سالروز کومه له بود که در «کلن»با «رادا» خواهر زنده‌ياد«رامین فاتحی»آشنا و هم‌صحبت شدیم.رادا «زندانی …