چرا به کنفرانس دفاع از حجاب در مقابل مسجد اعتراض کردیم

تجمع اعتراضی ما به برگزاری کنفرانس دفاع از حجاب در مقابل مسجد “امام علی” در شهر استکهلم، اعتراض به جریانات اسلامی بوده و هست که میخواهند “حجاب” این سند بردگی زن، فرهنگ “زن به عنوان یک کالای جنسی” و فرهنگ نرینه سالار را در سوئد به یک فرهنگ عادی تبدیل کنند، که قطعا روندِ این عادی سازی، با حمله به مدنیت و مدرنیسم و حق و حقوقی هست که در پی مبارزات نیروهای پیشرو و سکولار در کشور سوئد برای زنان و کودکان کسب شده.

در این بین جمهوری اسلامی نقش ویژه ای دارد؛ بعنوان حکومتی که با کشیدن حجاب بر سر زنان، سرکوب مردم ایران را آغاز کرده، با اختصاص مراکزی همچون مساجد (که به ظاهر محل عبادت است)، به مرکزی برای تبلیغ حجاب و عفاف، در خارج از کشور هم میخواهد به اشاعه فرهنگ و قوانین اسلامی بپردازد. بهمین دلیل یک بُعد اعتراض ما مستقیما به جمهوری اسلامی هست، هم بعنوان حکومت سرکوبگر که همین الان، سه زن با حکم 55 سال حبس در زندانهای این حکومت محبوس اند چرا که به حجاب اعتراض داشته اند، (یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز فعالان مخالف حجاب اجباری، بعلاوه حکم صباکردافشاری و ده ها زن معترض دیگر) هم بعنوان حکومتی که در خارج کشور بواسطه مساجد دست به تروریسم اسلامی و جاسوسی میزند.

همچنین اعتراض ما به آن احزاب سوئدی هست که دست مماشات با جمهوری اسلامی و نیروهای اسلامی میدهند، و چشم خود را بر جنایات جریانات اسلامی بویژه حکومت جمهوری اسلامی بسته اند.
ما خواستار قطع بودجه هایی هستیم که دولت سوئد به این جریانات به اسم نسبیت فرهنگی میدهند.
در حالیکه میدانند، جریانات اسلامی، از طالبان و داعش و جمهوری اسلامی و بوکوحرام و دولت اردغان در زن ستیزی و حمله به مدنیت و مدرنیسم و حقوق زنان چه کارنامه جنایتکارانه ای دارند.

حجاب فقط یک تکه پارچه نیست، حجاب پوشش نیست، حجاب پرچم اسلام سیاسی است و جمهوری اسلامی بعنوان اولین حکومتی برآمده از این جنبش ضدانسانی، تلاش میکند پروژه شکست خورده خود در ایران را در خارج کشور پیاده کند. ما نه تنها این فرصت را از این حکومت میگیریم بلکه به نمایندگی از زنان و جنبش نوین رهایی زن در ایران و خاورمیانه که جنبشی پیشرو، سکولار، آزادیخواه و برابری طلبِ است، با افشاگری کارنامه جنایت و زن ستیزی این حکومت، جامعه بین المللی را آگاه و پای اعتراض به این حکومت می آوریم.

خواست ما از دولتهای اروپایی بسته شدن مساجد در خارج از کشور بعنوان مراکز و پایگاههای جمهوری اسلامی، و مبارزه و تلاش ما برای سرنگونی هر چه سریعتر این حکومت است.

-شیرین شمس از مسئولین انقلاب زنانه

شنبه ۱۲ بهمن ۹۸
اول فوریه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

پیام شیرین شمس مسئول انقلاب زنانه به زنان افغانستان!

انترناسیونال 934 دستیابی طالبان به قدرت سیاسی در افغانستان بسیار نگران کننده و هولناک است. …