کاغذ بی تقصیر است

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران درباره “وضعیت اسفبار بازار کتاب” گفته که بخاطر کمبود کاغذ کل صنعت نشر در خطر قرار گرفته است. طبق این گزارش گویا شروع این جریان هم به تحریم های آمریکا بر میگردد!

شکی نیست که گرانی کاغذ یکی از عوامل تشدید کننده این وضع است و در این رابطه تحریم ها هم بی تاثیر نبوده است. اما زبان خبرگزاری فرانسه از اشاره به عامل اصلی این وضع یعنی جمهوری اسلامی قاصر است. چه از لحاظ اقتصادی و جهنمی که حکومت آیت الله های میلیاردر به مردم تحمیل کرده است که خیلی چیزها را از سبد مصرف آنها حذف کرده؛ و چه از لحاظ فرهنگی و هفت خوان سانسور و اختناقی که این رژیم بر کل جامعه و از جمله قلم و هنر تحمیل کرده و میدان را به بی مایگان همراه با دستگاه سپرده که البته مورد استقبال مردم نیستند.

تردید نکنید حتی در این شرایط فقر و فلاکت، حتی با وجود گرانی کاغذ، اگر کتابی مورد پسند و علاقه مردم باشد هر طور باشد آنرا تهیه میکنند. ببینید که در این “وضعیت اسفبار کتاب” چه تعداد کتاب زیر تیغ سانسور جمهوری اسلامی اند و چطور نویسندگان شریف و آزادیخواه و سوسیالیست اسیرند و یا در زندان به قتل میرسند.

بی شک نجات کتاب و فیلم و هنر، مثل نجات طبیعت و آب و هوا و خود زندگی در آن مملکت در گرو ریشه کن کردن جمهوری اسلامی با انقلاب مردم است.

مندرج در ژورنال شماره ۳۵

اینرا هم بخوانید

انقلاب زن زندگی آزادی و جنگ حماس و اسرائیل! مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …