کرونایی که جان میگیرد و حکومتی که با رنگ ها بازی می کند

کرونا در خوزستان خط قرمز را رد کرد و به خط سیاه رسید. این بیماری کشنده همپای جمهوری اسلامی در حال جان ستاندن از مردمی است که این روزها بیش از هر زمان دیگری با مشکل تامین معیشت مواجه هستند و فقر و نداری و تنگدستی زندگی طبق آمار دولتی بیش از هفتاد درصد از جمعیت کشور را در برگرفته است. در این میان شرایط  بر اساس گزارشات منتشر شده در استان خوزستان هم از نظر تعداد مبتلایان و هم کمبود تجهیزات درمانی بحرانی تر است. مقامات مسئول بیشرمانه به جای رسیدگی فوری به وضع نامطلوب موجود و چاره اندیشی، میکوشند  مردم را مقصر اصلی گسترش کرونا معرفی کنند و هر روز در ارائه آمارهایی که هیچ تطابقی با واقعیت ندارند تنها به تغییر رنگ ها اکتفا می کنند. یک روز وضع نارنجی است، فردای آن روز زرد می شود و روز دیگر به آبی متمایل میگردد! گویی این بحران فاجعه آمیز در جمهوری اسلامی با جابجایی رنگ ها حل شده و خطر از سر مردم کم میشود.  

در نظام حاکم  فرار از پذیرش مسئولیت، نگاه کردن به چشم مردم و دروغ گفتن  و تقصیر را متوجه عوامل دیگر دانستن یک موضوع نهادنه شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مردم را به پروتکل شکنی متهم کرده و می گوید شلوغی بازارها، پارک‌ها و جاده‌ها عامل اصلی بالا رفتن تعداد مبتلایان به کروناست. بعد هم هشدار میدهد که امروز صدای آژیر قرمز کرونا را بشنویم تا فردا گرفتار امواج سهمگین نشویم!!!

شواهد اما نشان می دهد که اوضاع بحرانی تر از اظهارات اوست چرا که امروز رئیس مرکز بهداشت خوزستان هشدار داده و گفته آنچه که نگرانش بودیم رخ داده است. به طوری که آمار مبتلایان پنجاه و دو درصد و موارد بستری شصت و هشت درصد افزایش یافته است.

استاندار فاسد و رشوه بگیر خوزستان هم مردم را متهم اصلی در برگزاری تجمعات و عدم رعایت پروتکل ها می داند. اما در عین حال گفته است مدیریت ایران در کنترل کرونا یک الگوی موفق بوده در حالی که کشورهای مدعی در کنترل کرونا عاجز ماندند! بیشرمی هم حدی دارد. این اظهارات استاندار در حالی بیان می شود که کادر درمان در خوزستان از کمبود تخت آی سی یو و تجهیزات دیگر و ناکافی بودن تعداد پرستاران سخن می گویند.

از سویی دیگر دستور خامنه ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به ایران هم کادر درمان را آشفته و مستاصل کرده و هم مردمی را که از دسترسی به واکسن های معتبر محروم مانده اند را نگران نموده است.

اکنون و به گفته مقامات درمانی خوزستان روند افزایشی آمار کرونا در ۹ شهر شامل اهواز، دزفول، آبادان، شوشتر، کارون، شادگان، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک شرایط را به سمت یک بحران جدی تر سوق داده است.  از طرف دیگر شناسایی واریانت (نوع جهش یافته) انگلیسی کرونا، که بسیار خطرناک تر است عواقبی سنگین را در منطقه جنوب غرب استان خوزستان به دنبال خواهد داشت.

جمهوری اسلامی  خود عامل شیوع کرونا است. از همان آغاز شیوع این بیماری مهلک را به عنوان ابزاری به دست گرفت تا فضای اعتراض جامعه را عقب زند.  بدین ترتیب بدون تدارک هیچگونه تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری مهلک، بدون بکار گیری پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی، مردم را در بی تامینی مطلق در کام کرونا رها کرد و جنایت کرد. این در حالیست که در همین شرایط  محیط های کار، زندانها ، پادگانها و تمامی امکان عمومی دایر بود و رسما اعلام کردند که کار را نمیتوانند تعطیل کنند چون خطر به خیابان ریختن ٣٠ میلیون گرسنه هست. با اجرایی شدن چنین سیاست جنایتکارانه ای کرونا قربانیان بسیاری از مردم گرفت و هر روز نیز وضع وخیم تر میشود. بعلاوه مردم بسیار کار و شغل خود را از دست دادند و دولت نیز هیچ تعهدی در قبال تامین معیشت این مردم برعهده نگرفته است. امروز هم  سرباز زدن از خریدن واکسن استاندارد و واکسیناسیون  رایگان همه مردم یک جنایت آشکار است که فرمانش را مستقیما خامنه ای داده است. 

خرید واکسن استاندارد و قرار دادن آن به رایگان و سراسری و بدون تعبیض در اختیار همه مردم، بکار گیری پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی کار در سطح جامعه و به این منظور اختصاص تجهیزات لازم  به  رایگان در اختیار همه مردم، پرداخت مقرری ماهانه به همه مردم بیکار و کم درآمد، خصوصا در این ایام کرونا و گسترش میلیونی بیکاری و درمان رایگان برای همه. این خواستها خواستهای همه مردم و بندهایی از قطعنامه های اعتراضی کارگران، معلمان، بازنشستگان و بخش های معترض جامعه است.  گردآمدن حول این خواستها یک راه موثر مقابله با بیماری کرونا در برابر حکومت کرونا است.

پیمان پیروز

انترناسیونال 906