کرونا در شهرهای کردستان!

ویروس کرونا همچنان مثل آتش در جنگلی خشک جانها را می گیرد، کرونا اگر در بسیاری از کشورها عمده ترین قربانیان خود را در میان سالمندان می گیرد و حالا مردم متوجه شده اند که خانه های سالمندان، نه آنچنان که صاحبان کار و سرمایه، شرکت های خصوصی چپاولگر و دولتهای بی مسئول بهشتش می نامیدند، اکنون کشتارگاهی برای سالمندانی تبدیل شده که قرار بود، دوران بازنشستگی و سالمندی را در رفاه و آسایش زندگی کنند.
اما در ایران تحت حاکمیت رژیم قاتلان و دزدان اسلامی داستان کرونا چیز دیگریست، قربانیان کرونا در ایران، سالمندان، بزرگسالان، نوجوانان، جوانان و کودکانی هستند که یک رژیم بغایت ارتجاعی و جنایت پیشه بر آنان حکومت م کند و در قبال جان و تامین معیشت مردم کوچکترین مسئولیتی را نمی پذیرد. آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در حالی روز بروز گسترش می یابد که زندگی بازماندگان و مردمی به ظاهر سالمند چنان تحت فشار فقر و فلاکت قرار گرفته اند که روزی نیست دهها نفر خودکشی نکنند. جوانان و کودکانی که در همین چند ماه گذشته بخاطر نبود یک دستگاه گوشی وناتوانی از شرکتشان در کلاسهای آنلاین خودکشی کرده اند که به اندازه کافی گویای فاجعه ای است و زندگی مردم در نقطه ای از جهان در دستان خون آلود مشتی انگل و قاتل حرفه ای قرار دارد.
اکنون روزانه هزاران نفر در شهرها و روستاهای کردستان گرفتار ویروس کرونا می شوند، دهها نفرشان در نبود کمترین امکانات پزشکی جان می بازند، اما، آمار حکومت متقلب اسلامی همچنان سانسور شده و گزینشی منتشر می شود. نگاهی به همان آمار سانسور شده خود حکومت هم نشان می دهد که فاجعه تا کجا پیش رفته است. آخرین آمار منتشر شده دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تاریخ ۲۷ آبانماه می گوید، شناسائی ۲۶۲ بیمار جدید کرونا، بستری شدن ۷۶۱ بیمار “مشکوک” به کرونا ( که البته تنها در رژیم اسلامی است که می توان آمار مشکوک به کرونا هم منتشر کرد، وگرنه هم اکنون در تمام دنیا بعد از آزمایش، به شما می گویند که کرونا دارید یا نه) و مرگ ۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته.
تخت های مراقبت های ویژه و آی سی یو در تمام شهرهای کردستان پر است، کادر درمانی در نبود امکانات، حقوق زیر خط فقر، ساعات کار زیاد و فشار گرفتاری به کرونا خود در این آتش بیشتر از هر بخش دیگری از جامعه دارد می سوزد. در خبر دیگری آمده بود که هم اکنون تنها در شهر سنندج بیش ۴۷۸۰ نفر از مبتلایان به کرونا در خانه های خود قرنطینه هستند. بنا به آمار حکومتیان متاسفانه باید هزاران نفر دیگر را افزود که یا در نبود امکانات پزشکی و درمانی و فقر مالی، امکان مراجعه به پزشک و مراکز تست کرونا را ندارند و یا همین کاربدستان سهل انگارانه در کنار این ویروس کشنده می گذرند و خود باعث پخش بیشتر کرونا می شوند.
باز آخرین آمار علوم پزشکی کردستان در مورد بستری شدگان کرونا در شهرهای کردستان می گوید، سنندج ۴۳۴ نفر، مریوان ۸۷ نفر، سقز ۷۲ نفر، بانه ۴۶ نفر، کامیاران ۴۳ نفر، قروه ۴۴ نفر، بیجار ۱۳ نفر، دیواندره ۱۳ نفر، سروآباد ۱۳ نفر و دهگلان ۵ نفر. اگر مردم دنیا تنها با یک ویروس و آنهم کوئید ۱۹ مبارزه می کنند و باید آنرا به شکست بکشانند، اما مردم ایران با کوئید ۱۹ و یک ویروس خطرناکتر آز آن که خود حکومت اسلامی است درگیرند و تنها راه چاره مردم خلاصی از هر دوی این ویروس کشنده و وحشی است.
۱۷ نوامبر ۲۰۲۰
ایسکرا ۷ ۱۰٦

اینرا هم بخوانید

کرونا در شهرهای کردستان و راههای مقابله با آن

کرونا و فضای اول مه در شهرهای کردستان!اول مه برابر با ۱۲ اردیبهشت امسال روز …