کرونا همچنان قربانی می گیرد!

ویروس کرونا در سطح جهانی همچنان قربانی می گیرد، همچنان زندگی سخت مردم کارکن این کره خاکی را سختر کرده و می کند، اما یک چیز رژیم اسلامی و مردم تحت حاکمیت این اوباشان جنایت پیشه را از مردم دنیا جدا می  کند و آنهم بی مسولیتی مطلق این رژیم در قبال جان و زندگی اکثریت ساکنین کشور است. اخبار منتشر شده در کردستان همچنان از شیوع گسترده این بیماری هولناک در میان مردم خبر می دهد. بیمارستانها ظرفیت شان پر شده، کادر درمانی بیمارستانها بر اثر فشار کار سخت و طاقت فرسا از طرفی و سرکوب بی حقوقی تحمیل شده از طرف رژیم قاتلان و دزدان اسلامی از طرفی  دیگر زندگی را بر آنان دهها برابر سخت تر کرده است. آخرین خبرها حاکیست که تاکنون بیش از ۷۶۳ نفر کادر درمانی بیمارستانها به کرونا مبتلا شده اند. شهر سقز که یکی از شهرهای خط قرمز کروناست و تا کنون دهها نفر جانشان را از دست داده اند و هزاران نفر مبتلا شده اند با وجود سه بیمارستان تنها یکی از بیمارستانها بیماران کرونایی را می پذیرد. خبری از شهر سقز می گوید:” تا یک هفته پیش بیمارستان خمینی شهر که تنها بیمارستان پذیرای کروناست، فاقد دستگاه اکسیژن ساز بود و حالا که دستگاه آن تهیه شده، تاکنون آنرا راه اندازی نکرده اند و مانند قبل به صورت سنتی به بیمارانی که به اکسیژن نیاز دارند خدمات ارائه می شود”. 

از طرف دیگر بر اساس همان آمار کذائی حکومت اسلامی شهرهای سنندج، مریوان، بانه و سقز همچنان در وضیعت پرخطر و قرمز قرار دارند. تنها در سه روز ۵۰۷ نفر به کرونا مبتلا شده اند و تاکنون ۱۵۲۷۶ نفر در کردستان به کرونا مبتلا شده اند، که سنندج بیشترین آمار فوتی ها و مبتلایان را داراست.  این در حالیست که حكومت برای مقابله با کرونا و گسترش آن دست به هیچ اقدام مهمی نزده و مردم همچنان مجبورند بین مرگ و نان انتخاب کنند. 

گروگان گیری رژیم اسلامی در بیمارستان خمینی شهر مهاباد. بر اساس اخبار منتشر شده در اواسط مهرماه ۴۰ نفر از بیماران کرونا در بیمارستان این شهر پس از بهبودی، از طرف روسای بیمارستان و رژیم اسلامی به گروگان گرفته می شوند و تقاضای ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت هزینه می کنند. برای مردمی که قبل از کرونا زندگیشان تحت حاکمیت مشتی دزد و آدمکش حرفه ای چندین برابر زیر خط فقر بود، اکنون با وجود گسترش کرونا و پی آمدهای هولناک آن باید تصور کرد که مردم دهها برابر زندگیشان فقیرانه تر شده، در این شرایط حکومتی پیدا میشود که بجای کمک به بیماران، به جای بیمه بیکاری مکفی به همه بیکارشدگان، بجای تامین کلیه وسائل بهداشتی و پیشگیری از کرونا برای شهروندان، آنها را به گروگان می گیرد تا از در آمد و پول نداشته اشان جیب حکومت اسلامی سرمایه را پر تر و پر تر کنند. رفتار حکومت اسلامی در شهر مهاباد با بیمارانی که با هزاران امید و تلاش کرونا را شکست داده  بودند، رفتاری ضد انسانی و فاشیستی است که تنها می شود و باید با مبارزه متحد خود آنرا به عقب راند و خواهان تامین فوری و بی قید و شرط امکانات بهداشتی و پیشگیری از کرونا برای همه شهروندان جامعه شد. 

یدی محمودی

۲۹ مهر ۹۹

۲۰ اکتبر ۲۰۲۰

ایسکرا  ۱۰۶۳

اینرا هم بخوانید

کرونا در شهرهای کردستان و راههای مقابله با آن

کرونا و فضای اول مه در شهرهای کردستان!اول مه برابر با ۱۲ اردیبهشت امسال روز …