کسری بودجه و فروش سربازی

دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون از رفتن به سربازی معاف می شوند. « از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اسلامی»

از روزی که چشم به جهان باز می کنیم، دفاع از مام وطن و جان دادن در راه خاک و سرزمین را در گوشمان زمزمه می کنند. از«مردان رشیدی» می گویند که در خاکریزها به کمین نشسته اند تا از مرزها تا پای جان دفاع کنند. این داستان حاکمان را در طول تاریخ از گهواره تا گور شنیده ایم. وقتی مغزشویی دفاع از میهن و خاک و پرچم کم تاثیر شد، آنگاه با آویختن کلید بهشت به گردن نوجوانان آنها را به کام مرگ می فرستند. حالا که اقتصادشان به گِل نشسته است و با کسری بودجه نجومی روبرو شده اند، بجای میهن اسلامی، پرچمِ پول به احتزاز در آمده است.

از شنیده ها که دور می شویم، دیدنی ها، داستان دیگری می شوند. ارتش فقرا به صف می شوند تا بکُشند یا کشته شوند. انسانهای بی شماری که در صلحِ حاکمان تنها به این دلیل زنده اند که نیروی کار ارزانشان، جیب اغنیا را پُر تر و آسایش یک اقلیت ناچیز را تضمین کند و در جنگ جانشان دستمایه تداوم حکومت شود. این بازی را باید برهم زد. سربازی اجباری ملغا باید گردد.

مندرج در ژورنال شماره ۲۱

اینرا هم بخوانید

ساخت توالت عمومی بجای مسجد – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …