کشته‌ شدن 10 نفر درا عتراضات جاری. بازداشت بیش از 400 نفر

صدا و سیمای رژیم  روز دوشنبه از کشته شدن ۱۰ تن در روزهای اخیر خبر داد. در شهرهای دورود و ایذه

در چهارمین روز تجمع های اعتراضی در چندین شهر ایران، گفته‌اند که نزدیک به ۴۰۰ تن طی روزهای اخیر بازداشت شده‌اند.

علی اصغر ناصربخت، معاون امنیتی – انتظامی فرمانداری تهران، اعلام کرده است که تا روز یکشنبه، حدود ۲۰۰ تن در محدوده خیابان انقلاب و ولیعصر تهران بازداشت شدند و افزود که «۴۰ نفر از آنان لیدر اعتراضات بودند».روزنه

ایسنا:به گفته فرماندار شهر دورود در استان لرستان، تاکنون کشته شدن چهار نفر در جریان اعتراض‌ها و ناآرامی‌های اخیر تأیید شده است.ماشاالله نعمتی، فرماندار دورود گفت علاوه بر دو نفری که در روز اول اعتراضات در اثر تیراندازی کشته شدند، دو نفر دیگر هم در روز دوم جان خود را از دست داده‌اند.

“در روز دوم هنوز آمار دقیقی از افرادی که کشته یا زخمی شده‌اند، نداریم اما یکی از ماشین‌های آتش‌نشانی که برای خاموش کردن حریق در بانک ملی رفته بود، زمان برگشت به آشیانه توسط اغتشاش‌گران به زور گرفته می‌شود و روی پل وحدت آن را رها می‌کنند. یک فرد میانسال و یک پسر ۱۲ تا ۱۵ ساله زیر این خودرو تلف می‌شوند.” او همچنین گفت تعدادی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، اماکن مذهبی و به‌ویژه بانک‌ها در سطح شهرستان دچار آسیب جدی شده و آتش‌سوزی شده است.

تأیید کشته شدن دست کم دو نفر در ایذه

ایلنا:هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس ایران کشته شدن دست کم دو نفر را در جریان اعتراضات دیروز تأیید کرده است: “مردم شهرستان ایذه نیز مانند برخی از شهرهای دیگر ایران در اعتراض به مشکلات اقتصادی دست به تجمع زدند که متاسفانه منجر به کشته شدن ۲ نفر و مجروح شدن تعدادی در این شهرستان شد. او گفته که مشکل وجود سلاح گرم در دست گروهی از مردم در منطقه ایذه از سال‌ها پیش وجود داشته و اضافه کرده: “اینکه تیراندازی در روز گذشته از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی، هنوز اطلاعی ندارم و این مسئله در حال بررسی است”.مأموران پلیس پس از آنکه معترضان شیشه‌های چند بانک را شکستند “وارد عمل” شده‌اند. او افزوده: “مأموران نیروی انتظامی در حین جستجو در برخی از منازل دستگیرشدگان مواد منفجره کشف و ضبط کردند که جای تامل دارد.”

اینرا هم بخوانید

واکنش ها به حملات رژیم به زنان به بهانه بی حجابی

حملات رژیم در روزهای اخیر به بهانه بی حجابی به زنان افزایش یافته است. رژیم …