کمپین برای آزادی کارگران زندانی: برنامه ویژه تدارک اول مه با موفقیت برگزار شد

کمپین برای آزادی کارگران زندانی فراخوان دهنده این این برنامه بود.
روز ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) برنامه ویژه ای بصورت آن لاین با شرکت شماری از چهره ها و نمایندگان اتحادیه هاُ‌، برگزار شد. این برنامه توسط کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) فراخوان داده شده بود و از تلویزیون کانال جدید و مدیای اجتماعی پخش شد. سخنرانی ها و پیامها به زبانهای انگلیسی و فارسی و عربی بود و همزمان ترجمه آنها منتشر میگردید.


گردانندگان این برنامه میثم عتیق از کانال جدید و تهمینه صادقی عضو کمپین برای آزادی کارگران زندانی بودند و با خوش آمد گویی به حاضرین و بینندگان برنامه را آغاز کردند. سپس شهلا دانشفر سخنگوی کمپین به حاضرین خوش آمد گفت و با اشاره به گسترش مبارزات کارگری و فراخوانهای تشکلهای مختلف برای اول مه بر یک اول مه با شکوه تاکید کرد. او همچنین به حمایت از دو کارزار کمپین برای آزادی کارگران زندانی در مورد بایکوت جهانی جمهوری اسلامی و مقابله با دستگیری معلمان فراخوان داد.


سخنران بعدی استفان وان سیچوفسکی دبیر کل شورای کارگری ونکوور و حومه بود که با شادباش اول مه به مساله کرونا اشاره کرد و گفت کارفرمایان از کرونا برای شدت دادن به استثمار کارگران استفاده میکنند و بر همبستگی میان کارگران جهان تاکید کرد و دسگیری معلمان و کارگران در ایران توسط جمهوری اسلامی را محکوم نمود.
دیگر سخنران کنفرانس محمد خاکساری یکی از معلمان از ایران بود که بر آزادی معلمان و کارگران زندانی تاکید کرد و گفت تلاش برای آزادی معلمان و کارگران از نفس مبارزه برای معیشت در شرایط کنونی مهمتر است. زیرا باعث پشت گرمی فعالین برای ادامه و گسترش مبارزات خواهد شد.


فرنگیس مظلوم مادر زندانی سیاسی سابق سهیل عربی که خود حکم زندان دارد سخنران دیگر این مراسم بود و با شادباش روز جهانی کارگر به وضعیت زندانها و مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرد.
سپس کاظم نیکخواه مسئول روابط بین المللی کمپین برای آزادی کارگران زندانی، بر جدال و مبارزه کارگران در دنیا و در ایران علیه سرمایه داران و حکومتهایشان اشاره کرد و با اشاره به تقابل گسترده کارگران و مردم با حکومت اسلامی تاکید کرد که در ایران کارگران میدانند که بدون آزاد کردن کل جامعه طبقه کارگر آزاد نمیشود و دست در دست همه مردم در این جهت تلاش میکنند.


سعید نعما دبیر کل فدراسیون اتحادیه های کارگری عراق و یکی از امضا کنندگان کمپین بایکوت جهانی جمهوری اسلامی نیز یکی از سخنرانان این کنفرانس بود و در پیامی به زبان عربی بر همبستگی میان کارگران کشورهای دنیا تاکید کرد و به وضعیت کارگران در عراق و مبارزه برای زندگی بهتر اشاره نمود.
لورنا وو از اتحادیه معلمان بریتیش کلمبیا نیز یکی از سخنرانان بود و با تشکر از فری دم ناو بخاطر دعوتش به کنفرانس، به وضعیت معلمان در کانادا و تشدید فشارها در دوره کرونا بر آنها اشاره کرد و به دستگیری معلمان در ایران اعتراض نمود.


فرهاد میرزایی یکی دیگر از معلمان از کرمانشاه با ابراز خوشحالی از حضور در این کنفرانس و اشاره به حمله لباس شخصی ها به یک معلم و اعتراض معلمان و تجمع اعتراضی آنها در یاسوج گفت که در روز اول مه ما تجمع وسیع خود را خواهیم داشت و در برابر فشارها و سرکوبگریها کوتاه نخواهیم آمد.
سخنران بعدی خانم الکساندرا هنوک مدافع کارگران مهاجر در کانادا بود. او به وضعیت کارگران مهاجر و استثمار شدید آنها توسط کارفرمایان اشاره کرد و گفت که وضعیت این کارگران بسیار ناجور است اما کارگران مهاجر افغان در ایران وضعیت بدتری دارند. و بر همبستگی کارگران تاکید کرد.


بهنام ابراهیم زاده فعال دفاع از حقوق کودکان و کارگران و زندانی سیاسی سابق با اشاره به شمار زیاد کودکان فقیر و کودکان کار و با توضیح وضعیت کارگران در ایران توسط جمهوری اسلامی ، جمهوری اسلامی را محکوم نمود و بایکوت جهانی این رژیم و اخراج آن از سازمان جهانی کار را مورد تاکید قرار داد.


پیامهایی نیز از سوی شماری از چهره های بین المللی و دست اندرکاران اتحادیه ای به کنفرانس ارائه شده بود. پیتر تاچل مدافع حقوق بشر و مدیر نهاد پیتر تاچل که به دلیل بیماری نتوانست در کنفرانس شرکت کند، در پیامی به پایمال کردن حقوق انسانی توسط حکومت اسلامی اعتراض کرده و خواهان بایکوت این حکومت شد.
استفانی اسمیت دبیر کل اتحادیه سرویس و خدمات عمومی بریتیش کلمبیا نیز در پیام خود با تشکر از فری دم ناو بخاطر دعوتش به کنفرانس،‌ بر همبستگی بین المللی کارگران تاکید کرده و با توجه به کارنامه ضد انسانی و ضد کارگری جمهوری اسلامی خواهان اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار شد.


همچنین پیمان شجیراتی فعال کارگری و از کارگران سابق فولاد اهواز در پیام خود بر اتحاد کارگران در برابر سرکوبها تاکید کرد. ریتا مالیا دبیر کل اتحادیه ساختمانی شعبه نیو ساوت ولز استرالیا و پل کیتینگ دبیر کل اتحادیه کشتیرانی استرالیا نیز پیامهایی به کنفرانس دادند و حمایت خود را از کارگران ایران اعلام کرده و سرکوبگریهای حکومت اسلامی را در قبال معلمان و کارگران محکوم کردند.


در خلال سخنرانی ها و پیامها کلیپهای ویدئویی متعددی از مبارزات و اعتراضات سال گذشته کارگران ومردم پخش شد و صحنه های با شکوهی از این مبارزات به نمایش در آمد.


کمپین برای آزادی کارگران زندانی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۸ آپریل ۲۰۲۲


https://free-them-now.com/
لینک مباحث ویژه برنامه فری دم ناو به مناسبت روز جهانی کارگر در کانال جدید
https://free-them-now.com/?p=3540

اینرا هم بخوانید

فراخوان به ایرانیان مقیم خارج: با تمام قوا در حمایت از زنان در ایران به میدان بیاییم!

جمهوری اسلامی بار دیگر گشت ارشادش را به خیابان آورده و در سراسر کشور به …