کمپین برای آزادی کارگران زندانی: دستگیری معلمان و فعالین کارگری در آستانه اول ماه مه- برگزاری یک اول مه قدرتمند پاسخ سرکوبگری های حکومت است

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان امروز دهم اردیبهشت یک روز مانده به روز جهانی کارگر ماموران امنیتی با یورش به منزل چند نفر از معلمان ضمن ضبط وسایل الکترونیک آنان، آنها را بازداشت کرده و سه نفر از آنها را به بازداشتگاه اوین در تهران منتقل نموده اند. رسول بداقی ، جعفر ابراهیمی ، محمد حبیبی ، علی اکبر باغانی اعضای شناخته شده کانون صنفی معلمان از جمله کسانی هستند که صبح امروز بازداشت شده‌اند و دهها معلم دیگر از نقاط مختلف کشور احضار شده اند. از جمله اقبال تامرادی، بهنیا بهمئی‌نژاد، سیامک چهرازی، شهریار شیروانی‌نیا و کوکب بداغی‌پگاه از جمله معلمانی هستند که طی ابلاغیه ای احضار شده اند که حداکثر تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت خود را به دادگاه معرفی کنند. همچنین نوروز رشیدی و قدرت قاسمی دو فعال صنفی معلمان یاسوج روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت احضار و بازداشت و پس از چندین ساعت بازجویی آزاد شدند. رادا مردانی (روح‌اله) یکی دیگر از معلمان نیز باید روز ۱۱ اردیبهشت در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ در شهرستان دلفان حضور یابد.

این دستگیریها و احضار ها آشکارا در وحشت از تجمع سراسری معلمان در روز ۱۱ اردیبهشت صورت گرفته است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگین ضمن محکوم کردن برخوردهای امنیتی و دستگیریها، معلمان را به حضور حداکثری در تجمع های اعتراضی اول مه روز جهانی کارگر دعوت کرده و در بخشی از بیانیه خود چنین اعلام کرده است:” این شورا بار دیگر تاکید می کند جنبش اعتراضی معلمان قائم به هیچ شخصی نیست و اعتراضات معلمان متاثر از خواست و اراده تک تک جامعه فرهنگیان است .شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن برخوردهای امنیتی و سرکوب فعالان صنفی، فرهنگیان را به حضور حداکثری در تجمع های اعتراضی ۱۱ اردیبهشت دعوت می‌کند و به دولتمردان هشدار می دهد که روند قبیح و شرم آور پرونده سازی و ارعاب معلمان را متوقف کند ویاد آور می شود دو دهه سرکوب معلمان نه تنها آنان را وادار به عقب نشینی نکرده که همواره بر تعداد معترضین در کف خیابان افزوده است”.

علاوه بر معلمان، آرمین‌شریفه‌، شیث امانی و مظفر صالح نیا سه تن از فعالین کارگری در سنندج نیز به‌ ستاد‌ خبری این شهر احضار شده اند. شیث امانی از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در روز هشتم اردیبهشت احضار شد و مورد تهدید و بازجویی قرار گرفت. در این بازجویی به او اعلام شد که برای وی پرونده قضایی تشکیل شده است. در همین روز مظفر صالح‌نیا از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد پس از احضار تلفنی توسط ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج به مدت بیشتر از ۲ ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. همچنین آرمین شریفی در نهم اردیبشهت احضار شد که پس از بازجویی دو ساعته در مورد فعالیتهای مربوط به روز جهانی کارگر و تهدید بر عدم حضور در فعالت های اجتماعی، آزاد گردید.

فراخوان سراسری معلمان و بازنشستگان به برگزاری سراسری تجمعات روز اول ماه مه و تحرکات گسترده برای برگزاری این روز حکومت اسلامی را به وحشت انداخته است. پاسخ معلمان ، پاسخ کارگران و پاسخ جامعه به این سرکوبگری ها برگزاری یک اول مه با شکوه است. برگزاری اول ماه مه، حق پایه ای کارگران و مردم است. اول ماه روز جهانی کارگر باید به عنوان یک روز تعطیل عمومی به رسمیت شناخته شود.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۳۰ آپریل ۲۰۲۲

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

اینرا هم بخوانید

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از اول اردیبهشت

مهر: کرایه تاکسی و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از امروز گران شد. نرخ جدید کرایه‌های …