کمپین نجات عباس دریس: سه نهاد سیاسی از جهانیان خواستند که به حکم اعدام دریس اعتراض کنند!

اطلاعیه شماره ۴:

سه نهاد کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمپین برای آزادی کارگران زندانی و کمیته بین المللی علیه اعدام با انتشار یک نامه به زبان انگلیسی از مردم جهان، سازمانها و نهاد های مردمی خواستند که نسبت به حکم اعدام عباس دریس اعتراض کنند و خواهان توقف حکم اعدام وی شوند. در این نامه که به تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ انتشار یافته است ضمن اشاره به دستگیری عباس دریس و برادرش محسن دریس در اعتراضات آبان ۹۸ در ماهشهر، گرفتن اعترافات اجباری از عباس دریس زیر شکنجه و سپس صدور حکم اعدام برای عباس و حکم حبس ابد برای برادر وی از جهانیان خواسته شده است که نسبت به این احکام اعتراض کنند و خواهان لغو حکم اعدام و زندان این دو برادر و آزادی آنها شوند. در بخشی از این بیانیه از مردم جهان خواسته شده است که با ارسال یک نامه اعتراضی به مقامات جمهوری اسلامی خواهان توقف اعدام عباس دریس شوند. متن این نامه کوتاه اعتراضی به زبانهای انگلیسی و فارسی بدین قرار است:

We have been informed that your judiciary system has issued a death sentence to Abbas Deris who has been imprisoned for protesting the increase of the gasoline price in November 2019. You have also imprisoned his brother Mohsen Deris for a similar reason. We hereby strongly condemn the death sentence of Abbas Deris and demand that his death sentence be revoked immediately. We also demand that Abbas and his brother Mohsen Deris be released from prison immediately so that they can return to their families.

ترجمه فارسی این نامه اعتراضی بدین قرار است:

“ما مطلع شده ایم که سیستم قضایی جمهوری اسلامی حکم اعدام عباس دریس از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ علیه گران شدن بنزین را صادر کرده است. برادر وی نیز به دلیل مشابهی در زندان بسر می برد. ما بدین وسیله صدور حکم اعدام علیه عباس دریس را قویا محکوم می کنیم و خواهان لغو حکم اعدام وی هستیم. ما همچنین می خواهیم که عباس و برادرش، محسن دریس، فورا از زندان آزاد شوند تا بتوانند به نزد خانواده خود بازگردند.”

در بیانیه این سه نهاد از مردم جهان خواسته شده است که نامه اعتراضی بالا را به آدرسهای زیر و یا آدرس سفارت جمهوری اسلامی در کشوری که زندگی می کنند ارسال دارند:

Ebrahim Raisi Twitter: @raisi_com

Ali Khamenei Email: info_leader@leader.ir Twitter: @khamenei_ir

Permanent Mission of the Islamic regime to the UN Email: iran@un.int

کارزار نجات عباس دریس در ایران و جهان ادامه دارد. علاوه بر ۱۴۵ خانواده دادخواه که چندی پیش با انتشار یک بیانه خواستار لغو عباس دریس شدند اکنون و از جمله در حمایت از او طومار های اعتراضی به راه افتاده است و اعتراض به حکم اعدام عباس دریس به گفتمانی در مدیای اجتماعی تبدیل شده است. کمیته بین المللی علیه از این تلاش ها در جهت لغو حکم اعدام عباس دریس استقبال می کند و همگان را به تلاش بیشتر برای نجات وی فرامی خواند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۹ دی ۱۴۰۰- ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱

تماس:

مینا احدی: 00491775692413

هرمز رها: 0046737896505

حسن صالحی: 0046703171102

اینرا هم بخوانید

بیانیه نمایندگان دائم ۴۸ کشور در سازمان ملل در محکومیت حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل

نمایندگان دائم ۴۸ کشور جهان در سازمان ملل روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیانیه‌ای اقدامات …