کمیته اذربایجان حزب کمونیست کارگری: اعتراض کارگران فولاد ارومیه با پهن کردن سفره خالی

 بنا به خبر درج شده در رسانه ها، کارگران گروه صنعتی فولاد ارومیه که از یک سال قبل پیگیر دریافت معوقاتشان هستند، از صبح روز اول اردیبهشت مقابل استانداری آذربایجان‌غربی تجمع کرده‌اند.

در تجمع امروز، کارگران گروه فولاد علاوه بر پلاکارد همیشگی شان مبنی بر خواست پرداخت دستمزد های معوقه شان که در مقابل ساختمان استانداری به نمایش عموم گذارده‌اند، سفره‌ای را در کنار خیابان پهن کرده‌اند که نشانگر سفره خالی کارگران و مشکلات اقتصادی شان برای گذران زندگی شان است.

کارگران گروه صنعتی فولاد ارومیه، حدود هشت ماه است که در مقابل ادارات مختلف از جمله اداره کار، خانه کارگر، استانداری و دفاتر نمایندگان مجلس دست به تجمع اعتراضی زده اند اما نتیجه این تجمعات جز وعده‌های پوچ و توخالی مسئولین، چیزی  نبوده است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از این اعتراض که کارگران برای نشان دادن فقر و گرسنگی حاکم بر زندگی شان به آن دست زده اند، از همه کارگران ارومیه و مردم میخواهد که ضمن اعلام همبستگی با این کارگران معترض، به اشکال مختلف علیه مفتخوران سرمایه دار حاکم و دولتشان دست به اعتراض بزنند.

به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر که در شرایطی متفاوت پس از اعترضات دی ماه گذشته برگزار میشود، کارگران آذربایجان میتوانند در صفوف متحد با کارگران سراسر ایران به وضعیت رقتبار اقتصادی که باعث و بانی اش حاکمیت سرمایه داران وآیتالله های میلیاردر است، اعتراض متحدانه و گسترده ای سازمان دهند.

زنده باد اتحاد کارگران برای رسیدن به خواستهایشان

زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگران علیه سیستم سرمایه داری

سرنگون باد رژیم اسلامی سرمایه

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

سوم اردیبشت  ۱۳۹۶– ۲۴ اوریل ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

کمپین برای آزادی کارگران زندانی: اخباری از کارگران و معلمان زندانی و احضارها و کارزارها

– یکی از کارگران ساختمانی به نام نوروز رخداد، در دهدشت برای روز ۱۴ فروردین  با اتهامات  …