کمیته بین المللی علیه اعدام: برنامه ریزی برای قتل یک جوان در زندان عادل آباد شیراز!

حمیدرضا اژدری جوان متولد دی ماه ١٣٧٩، در آستانه اعدام است. خانواده این جوان، امروز طی تماسی به ما اعلام کردند که قرار است روز یکشنبه ١٨ اردیبهشت او را در زندان اعدام کنند.

حمیدرضا متهم به قتل یک نفر است و طبق معمول بسیاری از پرونده های قتل که جمهوری اسلامی ایران، تا کنون به آنها به اصطلاح رسیدگی کرده، در این مورد نیز دهها ابهام وجود دارد و حتی وکلای پرونده با بررسی دقیق همه این ابهامات، نامه مفصلی نوشته و خواهان رسیدگی درست به این ابهامات شده اند. ما نسخه ای از این نامه را در اختیار داریم.

حمیدرضا مدعی است که او را تحت فشار گذاشته و از او اقرار گرفته اند، در حالیکه متهم اصلی یک نفر دیگر است که ظاهرا با دخالت و نظارت تعدادی از مقامات در شیراز برای نجات متهم اصلی، حمیدرضا را وادار کرده اند که قتل را به عهده بگیرد. به او قول داده بودند که در صورت انجام این کار کمک خواهند کرد تا نجات یابد.

کمیته بین المللی علیه اعدام، مخالف اعدام به هر بهانه ای است و حتی اگر حمیدرضا مرتکب قتل هم شده باشد، کشتن او قتل عمد دولتی است. جمهوری اسلامی تحت عنوان جلوگیری از قتل خود به قتل عمد دولتی دست می زند و تاکنون از این طریق هزاران نفر را کشته است تا فضای رعب و وحشت در جامعه ایجاد کند و به همه اعلام کند که میتواند جان آنها را به هر بهانه ای بگیرد.

ما برای نجات جان این جوان زندانی در زندان عادل آباد شیراز، از امروز کمپینی را اعلام کرده و خواهان اعتراض مردم در شیراز و در همه جا علیه این برنامه ریزی برای قتل عمد دولتی هستیم. ما از خانواده مقتول می خواهیم که دست خود را به خون یک جوان آغشته نکند. ما درد و رنج خانواده مقتول را کاملا درک میکنیم و ضمن ابراز همدردی با آنها اکیدا از این خانواده می خواهیم از همدستی در قتل یک جوان و همکاری با دستگاه اعدام حکومت اسلامی امتناع کنند. کشتن حمید رضا اژدری نه فقط التیامی بر زخمهای شما نیست بلکه تا ابد شما را دچار عذاب وجدان کرده و از روزی که حمید رضا اعدام شود، مطمئن باشید آب خوش از گلوی شما پایین نخواهد رفت.

بیایید به اتفاق هم کاری کنیم که حکم اعدام حمید رضا اژدری فورا لغو شود و همه ما متحدانه در مقابل حکومت اعدام جمهوری اسلامی با چوبه های دارش بایستیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

١٢ اردیبهشت ١٤٠١

اینرا هم بخوانید

تاکید اسرئیل بر پاسخ به حمله جمهوری اسلامی

اسرائیل«کانال ١٢»: اسرائیل «به وضوح و نیرومندانه» به حمله جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد. واکنش …