کمیته بین المللی علیه اعدام: حکم اعدام رامین حسین پناهی باید ملغی شود!

روز پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسن پناهی از سوی شعبه یک دادگاه سنندج به ریاست قاضی سعیدی صادر شد. او به “اقدام علیه امنیت ملی” و “عضویت در کومله” متهم شده است. رامین حسین پناهی در تیرماه ۱۳۹۶ به ضرب گلوله مامورین جمهوری اسلامی زخمی و سپس دستگیر شد.

رامین حسین پناهی پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در انفرادی های اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال جاری به زندان سنندج منتقل شد و در تاریخ ۲۶ دی‌ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی محاکمه شد. رامین حسین پناهی در مصاحبه ای اعلام کرده است که “این حکم را قبول ندارد” چرا که به گفته او “نه روند دادگانه عادلانه بود نه حکمی که صادر شده بر پایه واقعیات است”. او اضافه می کند:

“من شش ماه تو اطلاعات سپاه بودم و یک ماه هم تو اداره اطلاعات بودم. تو اداره اطلاعات هم شکنجه بدنی شدم و هم تو انفرادی. اصلا مسکن بهم ندادن و خونریزی میکردم اونجا، بعدش باز برگشتم سپاه و همین رفتارها بود، سه الی چهار نفری من را شکنجه کردن و من نمی دیدمشون، حتی آنجا هم اعتصاب کردم.”

کمیته بین المللی علیه اعدام صدور حکم اعدام علیه رامین حسین پناهی را شدیدا محکوم می کند و از همگان می خواهد که نسبت به آن اعتراض کنند. ما همه را فرامی خوانیم که با برپایی تجمع و گردهمایی در ایران و خارج کشور خواهان لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی و دیگر احکام اعدام شوند و زمینه سازی جمهوری اسلامی برای اعدام معترضین اخیر را درهم بشکنند. ما مردم شهرهای کردستان و بویژه سنندج را فرامی خوانیم که علیه حکم رامین حسین پناهی اعتراض کنند. نباید به جمهوری اسلامی اجازه داد با خون و خونریزی بیشتر جواب اعتراض مردم را بدهد. رژیم ضعیف تر از آن است که بتواند در مقابل مردم متحد کاری بکند. در همه جا با شعار “نه اعدام، نه زندان، آزادی آزادی” به میدان بیاییم و نقشه های شوم حمهوری اسلامی را خنثی کنیم.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۶ بهمن ۱۳۹۶- ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸

 

 

اینرا هم بخوانید

تجمعات قدرتمند و با شکوه بازنشستگان، و اخبار اعتراضی دیگر

امروز سه شنبه ۲۸ فروردین بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در اعتراض به فقر و …