کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران:آتش سوزی گسترده در کمپ های اسکان موقت زلزله زدگان سرپل ذهاب در منطقه پاونار

گزارش؛ چهارم فروردین ٩٧ آتش سوزی مهیبی  بر اثر اتصال یکی از تیر های چراغ برق در کمپ های اسکان موقت زلزله زدگان سرپل ذهاب در منطقه پاونار شروع شد، در ابتدا موجب آتش سوزی یکی از چادر ها شد که متاسفانه با وجود تند بادی که آغاز شده بود، آتش زبانه کشید و گسترده شد و نزدیک به ده کانکس و  تمام وسائل آنها  طعمه حریق و تبدیل به خاکستر شدند. بعد از حضور  سه ماشین  آتش نشانی در محل حادثه برای اطفای حریق، به علت خرابی شلنگ ماشین های آتش نشانی و نیز خالی بودن منبع یکی از آنها، مردم با وسایل در دسترس از جمله شیر های آب خانگی و خاک و شن و ماسه اقدام به اطفای آتش کردند که سرانجام با همکاری مردم و حضور چهارمین ماشین آتش نشانی، آتش سوزی پس از ساعاتی پایان یافت.

در این حادثه طبق گزارش امداد گران حاضر در منطقه، فقط یک نفر دچار خفگی شد که با اقدام سریع حال این مصدوم بهتر و روبه بهبودی است.

در حال حاضر ساکنین این چادر و کانکس های آتش گرفته در شرایط نابسامانی به سر می برند، چون تمام وسایل باقی مانده زندگی آنان از زلزله در حادثه امشب به کلی از بین رفته است و در حال حاضر به وسایل و مایحتاج عمومی از قبیل چادر و وسایل خوراکی نیاز دارند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران با مردم زلزله زده سرپل ذهاب و ساکنین کمپ منطقه پاونار همدردی صمیمانه خود را اعلام میکند.

اسکان مناسب و امن، مواد غذایی، بیمارستانهای مناسب و خدمات رایگان پزشکی، امکانات مراقبت از کودکان و سایر نیازمندی های زلزله زدگان باید فورا تامین شود. و این ممکن نیست مگر اعتراض سازمانیافته و پیگیر مردم زلزله زده و همبستگی مردم در سراسر کشور با آنها. حکومت مفتخوران اسلامی را تنها با فشار اعتراض جمعی میتوان وادار کرد به خواست های زلزله زدگان رسیدگی کند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٥ فروردین ١٣٩٧

٢٥ مارس ٢٠١٧

اینرا هم بخوانید

کمپین برای آزادی کارگران زندانی: اخباری از کارگران و معلمان زندانی و احضارها و کارزارها

– یکی از کارگران ساختمانی به نام نوروز رخداد، در دهدشت برای روز ۱۴ فروردین  با اتهامات  …