کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت در حمایت از معلمان بازداشتی وسیعا به میدان بیاییم

بنا به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت تجمعات سراسری برای آزادی همکاران بازداشتی برگزار خواهد شد. در همین راستا در فراخوانی روز ۱۹ اردیبهشت معلمان شهرستان مریوان در اعتراض به تداوم بازداشت همکاران خود، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه در مقابل آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند. معلمان در تجمع این روز با در دست داشتن عکس های معلمان زندانی و تمامی بازداشت شدگان که در روز جهانی کارگر دستگیر شده بودند به تشدید فشارها به معلمان اعتراض کردند و خواهان آزادی همکاران بازداشتی خود شدند.

حکومت اسلامی با تحمیل فقر، نداری و گرسنگی بر مردم، در مقابل حق خواهی معلمان، کارگران و دیگر بخشهای مختلف جامعه، پاسخی جز تهدید، دستگیری و زندان ندارد. خشم و تنفر روز افزون مردم از حکومت و فضای انفجاری جامعه، صفوف مقامات و دست اندرکاران رژیم را برهم زده و آنان را بیش از پیش به جان هم انداخته است. در چنین شرایطی اعتراضات سراسری معلمان اهمیت صدچندان پیدا میکند. باید به هر شکل که میتوانیم این اعتراضات را تقویت کنیم.

مردم مبارز کردستان!
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری از تمامی مردم شهرها و روستاهای کردستان می خواهد در حمایت و پشتیبانی از فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان برای آزادی معلمان زندانی، روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت همراه با دانش آموزان، اولیای دانش آموزان و تمامی خانواده ها در سطح گسترده ای صف و تجمع اعتراضی معلمان را تقویت کرده و این روز را به کارزاری باشکوه علیه حکومت زندان و فقر و گرانی تبدیل کنیم. معلمان زندانی در مریوان و در سراسر کشور باید فورا آزاد شوند. همراه با معلمان به خیابان بیاییم و صفوف خود را علیه حکومت دزدان و چپاولگران اسلامی فشرده تر کنیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰ مه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراضات کارگران کاغذ پارس، مالباختگان رضایت خودرو، پرستاران

امروز پنجم اردیبهشت ماه بدنبال اعتراض متوالی کارگران کاغذ پارس علیه اخراج صد نفر از …