کودکان رها شده در خیابان و در کیسه های زباله

بر اساس آمار بهزیستی، اغلب کودکان رها شده کمتر از یک سال سن دارند.

معاون اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی می‌گوید تعداد کودکان رها شده در شهر مشهد از میانگین کشوری بالاتر است.

طبق اظهارات ایشان یکی از علت‌های اصلی رها کردن نوزادان این است

که پدران این کودکان مشخص نیست و نگهداری آنها به وسیله مادر بسیار دشوار و غیرممکن است. در کنار کودکان رها شده بعضی از کودکان دارای معلولیت شدید جسمی هستندکه خانواده های آنان نیازمند حمایت مالی بسیار از طرف

مسئولین هستند اما هیچکدام از مسئولین و نهادهای وابسته به دولت در زمینه تهیه و امکانات درمانی و خدماتی هیچگونه هزینه و بودجه ایی را به این خانواده ها اختصاص نمیدهند.

حال سوال از مسئولین نظام و دولتش این است

چه کسانی این قوانین مرد سالاری و ارتجاعی را تصویب کرده است که نوزادان خارج از ازدواج رسمی و قانونی کودک محسوب نمیشوند و نه تنها شناسنامه ایی برایشان تعلق نمیگیرد، نه تنها مورد حمایت اقتصادی و مالی و درمانی و آقایان حکومتی قرار نمیگیرند بلکه اگر مشخص شود که مادران این نوزادان خارج از ازدواج صاحب نوزادی شدند مورد بدترین مجازات اسلامی قرار می‌گیرند؟؟؟

چرا باید کشوری که در طلای سیاه غوطه ور است دختران و پسران جوانش آنقدر در تنگنا و تنگدستی و فقر قرار بگیرند که مجبور شوند نوزاد تازه بدنیا آمده را در زباله و در خیابان‌ها بدون کوچکترین نشانی رها کنند و جنین در شکم خود را بفروش برسانند؟؟؟؟

?کودکان رها شده محصول حکومت ناشایست دولتیست، مسئول وضعیت اقتصادی خانواده ها و همچنین نگاه جامعه و قوانین ارتجاعی حاکم بر جامعه به دختران و پسرانی است که ناخواسته و به علت تابو بودن روابطشان امکان اعلام رسمی فرزند متولد شده را ندارند!

?شرم بر شما و ننگ بر قوانین ارتجاعی و قرون وسطایی تان که در طول این چهل و دو سال بی شرمانه انسانیت و حرمت انسانی را زیر پایش له و لگد مال کرده است.

نه به فقر، نه به قوانین ارتجاعی!

پروین آزاد

۱۴۰۰/۲/۲

اینرا هم بخوانید

ديروز ستايشها و امروز آتناها

متاسفانه در جامعه ای مثل جامعه ایران با حاکمیت اسلامی امثال ستايشها و آتناها قرباني …